השכיר הכי עשיר בעיתונות: טל רז מונה למנכ"ל "מעריב"

(עדכון) - מנכ"ל "מעריב", ישראל גולדשטיין, עוזב את תפקידו, ורז יחליפו ■ רז זכאי למענק חתימה חד-פעמי בסך 300 אלף שקל מיד עם תחילת כהונתו כמנכ"ל

תוצאותיו הכספיות של בית ההשקעות כלל פיננסים אינן מעידות על יציבות במהלך התקופה שבה שימש טל רז כמנכ"ל, אולם התנודתיות בתוצאות לא מנעה מלייצב את חשבון הבנק הפרטי של רז עצמו. את הקדנציה הלא ארוכה שלו בראשות בית ההשקעות הוא מסכם עם צבירת הון נאה של יותר מ-6 מיליון שקל, וכעת הוא יוצא לדרך חדשה, מתגמלת לא פחות, כמנכ"ל חברת התקשורת המפסידה מעריב (המשתייכת אף היא לקבוצת אי.די.בי).

הג'וב המאתגר שלקח על עצמו רז כמנכ"ל מעריב כרוך בהסכם העסקה יוצא דופן בעולם התקשורת המודפסת. עלות שכרו השנתית תעמוד על 2 מיליון שקל לפחות, ונוסף לכך, הוא יזכה למענק חתימה חד-פעמי של 300 אלף שקל.

בין היתר קובעים תנאי ההעסקה של רז שכר של כ-85 אלף שקל בחודש, נוסף להטבות שונות וביניהן רכב דרגה 6, טלפון סלולרי והחזר הוצאות. כמו בכלל פיננסים, גם במעריב דאג רז להבטיח לעצמו בונוס שנתי מינימלי של 6 משכורות לפחות, סכום שבפועל יגדיל את משכורתו החודשית ל-127 אלף שקל לפחות.

במסגרת תפקידו כמנכ"ל כלל פיננסים זכה רז למשכורת חודשית צמודת-מדד של 100 אלף שקל, נוסף לבונוס שנתי של שש משכורות לפחות. כמו כן קיבל רז כחלק מתנאי העסקתו חבילת אופציות בשווי של 3.1 מיליון שקל. כלל פיננסים נסחרת כיום באמצעות אג"ח בלבד, לאחר שבתחילת השנה מחקה החברה האם, כלל ביטוח, את מניותיה מהמסחר.

בסך הכול, מספטמבר 2009 - אז נכנס רז לתפקיד מנכ"ל כלל פיננסים - ועד סוף השנה הנוכחית, עלות שכרו בבית ההשקעות צפויה להגיע ליותר מ-6.5 מיליון שקל - עלות של כ-235 אלף שקל לחודש במשך קצת יותר משנתיים בתפקיד.

1 מיליון שקל ל-3 חודשים

בגין שנת 2009 - שאותה סיים כלל פיננסים בהפסד של 139.5 מיליון שקל - עמד שכרו של רז על 1.1 מיליון שקל, עבור כהונה של קצת יותר משלושה חודשים. ב-2010 נרשם שינוי במגמה ואת השנה סיכם כלל פיננסים ברווח נקי של 21.5 מיליון שקל, שתמך בעלות שכר של 3.7 מיליון שקל לרז באותה שנה (שווה ל-17% מרווחי בית ההשקעות).

בשנה הנוכחית צפוי כלל פיננסים לסיים שוב במגמה שלילית, אחרי שהבוקר הציג הפסד של 89.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2011 (86.5 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה). עבור שנה זו עשוי רז להסתפק בעלות שכר של 1.8 מיליון שקל "בלבד". המועמד המוביל בשלב זה לרשת את מקומו בכלל פיננסים הוא יורם נווה, המשנה למנכ"ל כלל פיננסים ומנכ"ל כלל בטוחה.

כל זאת, כשברקע בשלב זה העיתון לא מצליח להתאושש מהתחרות ומשחיקת המחירים בתחום העיתונות המודפסת בישראל. בהתאם לכך, הכנסות החברה ממשיכות להיפגע, ובמחצית השנה ירדו בכמעט 19% ל-141.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה, מעריב צמצמה את הפסדיה במחצית השנה ב-53% ל-15.6 מיליון שקל.

במעריב, מקום עבודתו החדש של רז, מציינים בדיווח לבורסה כי התגמול למנכ"ל הנכנס "משקף את הערכתו הרבה של הדירקטוריון לרז, ולניסיון הניהולי הענף שהוא מביא עימו כמנכ"ל וכמנהל בחברה ציבוריות גדולה. התגמול הכולל משקף את חשיבותו של התפקיד ואת האחריות המוטלת על מנכ"ל חברה ציבורית". עוד ציינו בדירקטוריון, כי "התגמול הכולל אשר לו יהיה זכאי מר רז הנו הוגן וסביר בנסיבות העניין".

רז יחליף במעריב את ישראל גולדשטיין, שביקש לסיים את תפקידו בעיתון לאחר 10 חודשים. רז מסר: "אני מסיים שנתיים של עשייה מרובה בכלל פיננסים, שבמהלכן ביצענו כמה מהלכים משמעותיים על מנת להתאים את פעילות החברה לתנאים המשתנים בשוק ההון, ואני שמח לפנות לאתגר החדש של ניהול מעריב.

"אני משוכנע כי ביחד עם הנהלת החברה והעיתונאים המוכשרים שכותבים בעיתון, ובסיוע הרוח הגבית שנוצרה מכניסת אי.די.בי לבעלות במעריב, נייצר מפנה חיובי ונוביל את מעריב לשחזר את ההיסטוריה המפוארת שלו כעיתון איכותי ומעניין לקריאה".

רז מלווה את פעילות הקבוצה של דנקנר כבר שנים רבות. טרם כהונתו כמנכ"ל כלל פיננסים שימש בין 2005-2009 כסמנכ"ל הכספים בסלקום, ובין 2002-2005 שימש כסמנכ"ל הכספים באלרון. לרז תואר ראשון בחשבונאות וכן תואר שני במינהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת ניו יורק.

תנאי העסקת טל רז כמנכ"ל מעריב

שכר חודשי של 85 אלף שקל, רכב דרגה 6, טלפון סלולרי והחזר הוצאות

בונוס שנתי מינימלי של 6 משכורות

עלות שכר שנתית של לפחות 2 מיליון שקל

מענק חתימה של 300 אלף שקל