"ויטה קיבל שירות לגיטימי מעו"ד ולא השפעה פסולה ממאכער"

כך הסביר בא-כוחו של שוקי ויטה, שהורשע ב-3 עבירות של מירמה והפרת אמונים, את ההבדל בין המקרה של ויטה לבין המקרה של ג'קי מצא

"שוקי ויטה פנה (לעו"ד יעקב וינרוט) כדי לקבל שירות לגיטימי מעורך דין, הוא לא פנה לקבל השפעה פסולה מ'מאכער'" - כך הסביר היום (ב') בא-כוחו של ויטה, עו"ד אלון רון, את ההבדל שבין המקרה של ויטה - שהורשע בביצוע 3 עבירות של מירמה והפרת אמונים, וגזר דינו יינתן בקרוב - לזה של ג'קי מצא, שהורשע ב-5 עבירות של מירמה והפרת אמונים ובתיווך לשוחד וריצה בשל מעשיו 12 חודשי מאסר.

דבריו של עו"ד רון נאמרו בשלב הטיעונים לעונש בעניינו של ויטה, שהתקיים היום (ב') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. זאת בתגובה לבקשת התובעת, עו"ד שרון כהנא מפרקליטות מיסוי וכלכלה, כי על ויטה ייגזר עונש מאסר של ממש לריצוי מאחורי סורג ובריח, בדומה לזה שנגזר על מצא.

"בבסיס הטיעון שלנו מצויה החומרה שבעברת הפרת אמונים בידי עובד ציבור. איש לא יכול לחלוק על החשיבות שבהגנה על הערכים המוגנים על-ידי עבירה זו", טענה עו"ד כהנא.

התובעת ציינה עוד כי בניגוד למצא, שלקח אחריות על מעשיו, התפטר מעבודתו וחתם על הסדר טיעון - ויטה לא השכיל לקחת אחריות על מעשיו.

במהלך הדיון היום העיד לטובתו של ויטה עד האופי פרופ' ראובן פוירשטיין, מייסד מכון פוירשטיין המסייע ותומך בנוער במצוקה. פוירשטיין העיד כי ויטה הציל את המכון מקריסה כלכלית. "הוא היה זמין ביום ובלילה והתעסק בעזרה זו בצורה מאוד אינטנסיבית, בלי להתייחס לצרכיו", סיפר פרופ' פוירשטיין הנרגש.

כזכור, לפני כ-3 שבועות הרשיע השופט גלעד נויטל את ויטה ב-3 עבירות של מירמה והפרת אמונים, שביצע כפקיד שומה גוש דן שעבר, במסגרת יחסיו עם עו"ד יעקב וינרוט. עם זאת, נויטל זיכה את ויטה מהאישום כי לקח שוחד מוינרוט, ואת וינרוט זיכה מכל האישומים נגדו.

השופט קבע כי ויטה היה נתון בניגוד עניינים בעת שטיפל בלקוחותיו של עו"ד וינרוט, בהם ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי, למרות שזה ייצגו בענייניו האישיים.

המקרה של ג'קי מצא, מנהל רשות המסים לשעבר, שהורשע בכך שנכנע לתכתיביהם של אנשי העסקים קובי בן-גור ויורם קארשי לגבי מינויים פנימיים ברשות המסים, היה המקרה הראשון בישראל שבו נגזר מאסר בפועל על איש ציבור בעקבות הרשעה בעבירה של מירמה והפרת אמונים.