ספרד: תשואות אג"ח קצרות-טווח הוכפלו תוך חודש

התשואות על אגרות החוב ל-3 חודשים יותר מהכפילו את עצמם לרמה של 5.22% ■ בהנפקה של היום חלה גם ירידה בביקוש לאגרות חוב ספרדיות

אם רוצים עוד הוכחה לכך שהמצב באירופה מחמיר, ניתן למצוא אותה היום בהנפקת האג"ח של ספרד. הממשלה הספרדית הנפיקה היום שתי סדרות של אג"ח, הראשונה הן אגרות חוב ל-3 חודשים שהונפקו בהיקף של 2 מיליארד אירו, ואילו הסדרה השנייה שכוללת אגרות חוב ל-6 חודשים שהונפקו בהיקף של מיליארד אירו.

הסיפור המרכזי בהנפקה זה התשואות שנרשמו בעקבות ההנפקה, שמהווה המבחן הראשון לכלכלה הספרדית אחרי הבחריות הכלליות שהתקיימו בתחילת השבוע. התשואות על האג"ח ל-3 חודשים הניבו תשואה מקסימלית של 5.22%, יותר מכפול התשואה שנרשמה בעקבות הנפקת אגרות חוב דומות לפני חודש כשאז נרשמה תשואה מקסימלית של 2.35%. גם התשואות המקסימליות על אגרות החוב ל-6 חודשים זינקו כשרשמו תשואה מקסימלית של 5.33%, לעומת תשואה של 3.35% בהנפקה קודמת לפני כחודש.

הביקוש לאגרות חוב ספרדיות רשמו ירידה בהנפקה הנוכחית לעומת ההנפקה הקודמת כשהפעם היחס בין הביקוש להיצע עמד על 2.85, לעומת יחס של 3.67 בהנפקה הקודמת. בשבועות האחרונים חל זינוק בתשואות על כל אגרות החוב הספרדיות, מה שמצביע על מצבה העגום של הכלכלה הספרדית ועל האתגרים העצומים הניצבים בפני הממשלה החדשה.

היום הודיעה סוכנות הדירוג פיץ' שעל הממשלה החדשה בספרד להציג תוכנית ברורה לעמידה ביעדי הקיצוץ בגירעון. "הקמת ממשלה חדשה בצרפת מהווה חלון הזדמנויות חדש עבור עתידה הכלכלי של המדינה", נכתב בהודעה של פיץ'. "אם המהלך יוביל לצמיחה מחודשת בכלכלה הספרדית והקטנת הגירעון במסגרת האיחוד האירופי, זה יהווה הפתעה נעימה עבור המשקיעים".