פרטנר: צניחה של 44% ברווח; תחלק דיבידנד של 140 מיליון שקל

הציגה רווח נקי של 172 מיליון שקל ■ ההכנסות עלו ב-6% כתוצאה מגידול בהכנסות מציוד ולמרות ירידה בהכנסות משירותים ■ הרווח למנוי ירד ב-11% ל-111 שקל

חברת הסלולר פרטנר שבשליטת אילן בן-דב דיווחה היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2011, כשהיא מציגה ירידה של 44% ברווח ומנגד עלייה בהכנסות.

פרטנר הציגה הכנסות של 1.75 מיליארד שקל, עלייה של 6% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. נראה כי מה ש"מציל" את שורת ההכנסות היא ההכנסות ממכירת ציוד, בדגש על מכשירים, שעלתה ב-99% ביחס לרבעון המקביל ל-385 מיליון שקל. מנגד, ההכנסות ממכירת שירותים ירדו ב-6% ביחס לרבעון המקביל, ל-1.36 מיליארד שקל.

גם השורה התחתונה של פרטנר לא מעודדת, כאמור, כאשר החברה מציגה צניחה של 44% ברווח הנקי ל-172 מיליון שקל או 1.11 שקל למניה. ה-EBITDA של החברה הסתכם ב-529 מיליון דולר, ירידה של 17% ביחס לרבעון המקביל.

גם הרווח למנוי (ARPU) ירד והסתכם ב-111 שקל (30 דולר), ירידה של 11% ביחס לרווח למנוי של 125 שקל בשנה שעברה.

נציין כי פרטנר הציגה תוצאות שהן מתחת לקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, שציפו לרווח נקי של 1.4 שקל למניה והכנסות של 1.8 מיליארד שקל.

בפרטים הקטנים, גם ההכנסות לא מעודדות

באשר להכנסות יש לציין עוד כי בנטרול תרומתה של 012 סמייל לשורת ההכנסות ברבעון השלישי (שהסתכמה ב-301 מיליון שקל), הסתכמו הכנסות פרטנר דווקא בירידה של 11% ביחס לרבעון המקביל.

באשר לירידה בהכנסות משירותים, הירידה משקפת בעיקר את ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין לשיחה בשיעור של 71% ואת ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין ל-SMS'ים בשיעור של 94%, אשר נכנסו לתוקף החל מ-1 בינואר 2011. מנגד, העלייה בהכנסות מציוד משקפת בעיקר עלייה בהכנסה הממוצעת למכשיר, בשל מחיריהם הגבוהים יחסית של הטלפונים החכמים.

הרווח הגולמי של פרטנר הסתכם ברבעון ב-541 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי הסתכם ב-314 מיליון שקל.

בהמשך לפרסום הדוחות, דירקטוריון פרטנר אישר חלוקת דיבידנד בהיקף 0.9 שקל למניה (בסכום כולל של 140 מיליון שקל).

מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו, אמר עם פרסום הדוחות: "בתוצאות הרבעון השלישי לשנת 2011 באות לידי ביטוי השפעות השינויים הרגולטוריים והתגברות התחרות בשוק הסלולר. תנאי השוק המאתגרים, התעצמות התחרות ומחויבותנו לרמת השירות הגבוהה ביותר בשוק התקשורת מחייבים את פרטנר להיערך ולפעול בהתאמה, תוך שמירה על נכסי החברה ושיפור תהליכים תפעוליים".