"תשואות האג"ח של גרמניה מהוות אזעקה עבור השווקים"

נגיד הבנק המרכזי האוסטרי אמר את הדברים בעקבות ההנפקה הכושלת אתמול ■ גם שר האוצר הקנדי אמר שיש לו "דאגות רציניות" מתוצאות ההנפקה

תוצאות הנפקת האג"ח של גרמניה אתמול (ד') ממשיכה להכות גלים ברחבי העולם ומהווה השיא בשטף של חדשות שליליות שבאו מכיוונה של אירופה בחודשים האחרונים עם התפרצות משבר החוב ביבשת.

כזכור, אתמול ניסתה ממשלת גרמניה להנפיק אגרות חוב ממשלתיות בהיקף של 6 מיליארד אירו, אולם היא לא הצליחה לגייס את כל הסכום אלא רק 3.64 מיליארד אירו. הגיוס הכושל גרם לעלייה בתשואות האג"ח ל-10 שנים ל-2.09%, הרמה הגבוהה ביותר מזה 3 חודשים.

נגיד הבנק האוסטרי איוולד נוטוני, שמכהן גם בבנק המרכזי האירופי במועצה לקביעת הריבית ביבשת, מודאג מאוד מתוצאות הההנפקה ומכנה אותם "אזעקה" עבור השווקים הגלובלים, שכן זה מצביע על כך שמשבר החוב התחיל לפגוע בכלכלה הגרמנית.

גם שר האוצר הקנדי ג'ים פלאהרטי לא הסתיר את חששותיו מתוצאות ההנפקה, ואמר שיש לו "חששות גדולים מאוד" בעקבות ההנפקה, ושהגיע הזמן לקובעי המדיניות באירופה לקחת את עצמם בידים ולהתחיל לרקום תוכנית רצינית לטיפול במשבר, שכן העניין כבר לא מתייחס רק למדינות באירופה.

היום עלו דיווחים על כך שגרמניה הסכימה להנהגת אגרות חוב כלל אירופיות, מהלך שהתנגדה אליו בתוקף מאז שהרעיון הועלה, כך לפי מקור אמין בקואליציה של מרקל. אולם חברים במפלגת השלטון הגרמנית מכחישים בתוקף את הדיווחים הללו.