"החברה לישראל תגדיל הדיבידנד מכיל - ותזרים לצים"

כך מעריך האנליסט ערן יונגר ממגדל שוקי הון בעקבות דוחות החברה לישראל שפורסמו הבוקר ■ החברה הציגה הכנסות של 3.08 מיליארד דולר ברבעון השלישי

"אנו סבורים כי החברה לישראל תידרש להזרמת מזומנים נוספת אם לא יחול שינוי בסביבה העסקית, ועל כן גדל הסיכוי לדיבידנד משמעותי מכיל ", כך מעריך ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, לאחר פרסום הדוחות הכספיים של החברה לישראל היום (ה') בבוקר, שהציגה מעבר להפסד של חברות הספנות צים.

מהדוחות עולה שחלה עלייה בהכנסותיה של החברה ברבעון השלישי השנה ל-3.08 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 2.54 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. אולם מנגד, חברת צים רשמה הפסד של 66 מיליון דולר ברבעון הנוכחי לעומת רווח של 37 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2010.

יונגר לא היה מופתע מההפסדים שרשמה חברת צים, וטוען שאין מנוס מהזרמת כספים לחברה על ידי החברה לישראל, ייתכן כאמור באמצעות הזרמת דיבידנד מכיל. "צים הייתה צפויה להציג הפסד", כתב יונגר בסקירה שלו. "החברה לישראל נדרשת להזרים כסף לצים, והחברה מחויבת להציג תוכנית עסקית מעודכנת".

החברה מציינת כי להערכתה לא תעמוד בהסכמים עם הבנקים ולא תציג EBITDA (רווחים לפני ריבית, מסים הפחתה ופחת) בהתאם לקריטריונים ועל כן תפעל מול הבנקים לשינוי ההתניות. החברה מציינת כי כרגע הושגו ויתורים, תיקונים או הבנות עם חלק מהבנקים ובכוונתה להכין תוכנית עסקית חדשה שתכלול שינוי במבנה ההון והחוב.

"עולם הספנות נמצא במעגל שלילי והחברות מציגות תוצאות שליליות ומעדכנות תוכניות אסטרטגיות כדי להתמודד עם המצב", כתב יונגר בסקירה שלו. "אנו מצפים מצים לפרט על דרכי התמודדותה עם ההאטה בשוק זה וכי החברה לא תהסס להשתמש בהלוואות מהחברה לישראל".