בחירות במצרים לראשונה מזה 60 שנה; שוב פיצוץ בצינור גז

שוב חבלה בצינור המוביל גז טבעי ממצרים לירדן ולישראל, השמיני במספר מאז תחילת השנה ■ בפעם הראשונה מאז הופל משטר מובארק בפברואר השנה, צפוי לצאת היום לדרך השלב הראשון בבחירות לפרלמנט במצרים

רק יומיים מאז הפיצוץ האחרון - שוב חבלה בצינור המוביל גז טבעי ממצרים לירדן ולישראל, השמיני במספר מאז תחילת השנה. הפיצוץ ארע שש שעות בלבד לפני פתיחת הקלפיות בבחירות ההיסטוריות לפרלמנט המצרי, הראשונות מאז נפילת משטר מובארק.

על פי דיווחים ראשונים מהמקום עולה כי הפיצוץ התרחש מערבית לאל עריש שבצפון סיני, באזור אל סביל. כוחות גדולים של הצלה וכיבוי אש נמצאים בזירה.

הפיצוץ: ערב פתיחת הבחירות לפרלמנט

בפעם הראשונה מאז הופל משטר מובארק בפברואר השנה, צפוי לצאת היום לדרך השלב הראשון בבחירות לפרלמנט במצרים. כשברקע החשש מחידוש מעשי האלימות ברחובות הבירה קהיר, הפרשנים מעריכים שארגון "האחים המוסלמים" צפוי לזכות ברוב הנחוץ.

השליט בפועל של מצרים פילדמרשל חוסיין טנטאווי הזהיר אתמול מפני "השלכות חמורות" שעתידות לבוא אם המהומות ומעשי האלימות במדינה לא ייפסקו. "מצרים נמצאת בצומת דרכים - או שנצליח פוליטית, כלכלית וחברתית או שההשלכות יהיו חמורות ביותר ואת זה לא נרשה", הזהיר טנטאווי בהתייחסו לאלימות במדינה.

בעקבות תדירות הפיצוצים - חברת החשמל נזקקת לסיוע

בחודש נובמבר לבדו אירעו שלושה פיצוצים בצינור, ואלו נוספו לפיצוצים נוספים בחודשים יולי וספטמבר. עסקת הגז המצרים עם ישראל היא מאוד לא פופלארית בקרב ההמונים במצרים שטוענים כי ישראל לא משלמת מחיר הוגן עבור הגז המצרי וכי ישראל השיגה את העסקה על ידי מתן שוחד לאנשי משטר מובארק.

הפיגועים החוזרים ונשנים גרמו לשיבושים באספקת הגז ממצרים לישראל, כמו גם באספקה לירדן וסוריה. חברת החשמל הודיעה לאחרונה כי בשל השיבושים באספקת הגז והמעבר לשימוש בחומרים אחרים לייצור חשמל (בעיקר סולר), היא נזקקת לסיוע כספי מיידי מהממשלה בהיקף של 3-3.5 מיליארד שקל.