צפו: החברה לישראל וצ'רי השיקו את מכונית הקורוס החדשה

החברה מעריכה כי מכוניות הקורוס הראשונות יגיעו לכבישי סין ואירופה ב-2013

החברה לישראל וענקית הרכב הסינית צ'רי השיקו היום (ב') את המיזם המשותף שלהן - קורוס - עם חשיפת מותג המכונית הסינית החדשה. עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, נכח בטקס ההשקה יחד עם בכירי החברה. החברה מעריכה כי מכוניות הקורוס הראשונות יגיעו לכבישי סין ואירופה ב-2013.

המיזם, שהחל ב-2007 תחת השם "צ'רי קוונטום", מוחזק ע"י החברה לישראל וצ'רי בשיעורים שווים. החברות השקיעו כחצי מיליארד דולר במיזם, בין היתר כדי לזכות ב-5 כוכבים בדירוג NCAP האירופי כבר ב-2013, עם הפצת דגמי הקורוס הראשונים.

"קורוס הצליחה לגייס אל בין שורותיה כמות נכבדה של מומחי רכב בינלאומיים", אמר וולקר שטיינוואשר, סגן יו"ר קורוס ומוותיקי ענף הרכב העולמי. "בין היתר, כולל הסגל הבכיר בקורוס גם את המעצב הראשי לשעבר של חברת BMW מיני גרט הילדברנד, שזכה בפרסים בינ"ל רבים בתחום העיצוב וגויס בכדי לסייע בייצור מותג הרכב הייחודי".

החברות מכוונות לקיבולת ייצור של כ-150 אלף כלי רכב בשנה במפעל החברה בצ'אנג-שו (Changshu). "מיזם הרכב מתוכנן לצמוח להיקף של מעל לחצי מיליון כלי רכב בשנה", נכתב בהודעה שהוציאה החברה לתקשורת. "ראשי קורוס מעריכים כי קצב הצמיחה של החברה יגדל במהירות בשנים הראשונות, לנוכח השקה צפויה של דגמים נוספים והיכרות של אזרחי סין עם הרכב החדש".