דנקנר בוחן קיצוצים ב"מעריב" - יסגור מקומונים ויפטר עובדים

בשל המצב הקשה בעיתון והמשבר בשוק הפרסום, ב"מעריב" בוחנים שורת צעדי התייעלות ■ החברה תפרסם דוחות בימים הקרובים, התשואה על האג"ח ב-21%

קיצוצים משמעותיים ב"מעריב", 9 חודשים בלבד לאחר שנוחי דנקנר רכש את השליטה בעיתון.

לאור המצב הכלכלי של העיתון והמשבר הכללי בשוק הפרסום, ב"מעריב" בוחנים בימים אלה שורה של צעדי התייעלות, במטרה להוציא את העיתון מהמשבר הכלכלי שאותו הוא חווה כבר שנים, ובהם פיטורים של עיתונאים וסגירת מקומונים בבעלות החברה.

כחלק מצעדי ההתייעלות פנתה באחרונה קבוצת אי.די.בי למשרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן, על מנת שזה יבחן את כדאיות המשך הוצאת והפצת המקומונים של "מעריב".

במקביל, בימים האחרונים נשלחו זימונים לשימועים לפני פיטורים לכ-30 עיתונאים - עורכים, כתבים ופרשנים בכירים - ובהם לשלום ירושלמי ולרותי סיני. הכתב לענייני סביבה, אביב לביא, כבר פוטר.

מהלך זה מגיע זמן קצר לאחר ההחלטה לקצץ משכרם של חלק מעובדי מוסף התרבות החדש של העיתון, "זו'רנל".

גם חברת מעריב , כמו חברות אחרות במצוקה, מחכה לימים האחרונים כדי לפרסם את התוצאות לרבעון השלישי של השנה. בעוד המניה שומרת על יציבות מסוימת, הרי שהתשואה על האג"ח (21%) משקפת חשש של המשקיעים מיכולת החזר החוב של החברה.

בכל מקרה, לאיש אין ציפיות גבוהות במיוחד מהתוצאות לרבעון השלישי, בוודאי על רקע המשך הפעילות של החינמון "ישראל היום". את הרבעון השני סיימה "מעריב" בירידה של 14% בהכנסות ל-71 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 36 מיליון שקל, לעומת הפסד של 22 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור הוא כתוצאה ממחיקת חובות בהיקף של 74 מיליון שקל ולא מגידול במספר העיתונים הנמכר.

פיטורים נרחבים בענף כולו

עולם התקשורת עובר תקופה קשה באחרונה עקב המשבר בענף הפרסום, שהחריף עקב המחאה החברתית בקיץ האחרון. גופי תקשורת רבים החליטו לקצץ בעלויות על-ידי פיטורים וצמצומים אחרים. בשבועיים האחרונים נודע כי מערכת וואלה פיטרה יותר מ-10 עובדים, בהם כתבים ועורכים בכירים וותיקים. זמן קצר לאחר מכן נודע כי מערכת נענע 10 פיטרה כ-15 עובדים, בהם גם מדסק החדשות של האתר שממוקם בדסק החדשות של ערוץ 10.

קיצוצים גם ב"ידיעות אחרונות"

עוד נודע בימים האחרונים כי המשבר הגיע גם למערכת ynet מבית "ידיעות אחרונות", שהחליטה על קיצוץ של כ-10% מכוח-האדם שלה, ואולם ההערכה היא כי הקיצוצים לא ייעצרו באינטרנט ויגיעו בתקופה הקרובה גם למערך המודפס של "ידיעות אחרונות".

הקיצוצים המוזכרים חוברים לצעדים דומים שננקטו בערוץ 10, הכוללים ביטול הפקות ופיטוריהם של כ-30 מעובדי ערוץ 10, בהם מנהל הניו-מדיה, אריה ירושלמי, וסמנכ"ל הפרוגמינג והשיווק של הערוץ, נתי דינר.

גם בקשת הודיעו באחרונה על קיצוצים רוחביים בשכר העובדים, הוצאתם לחל"ת ודחיית הפקות ושידורים של תוכניות כמו "עבודה ערבית" ו"אייל גולן קורא לך" בערוץ 24.

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "לצערנו, בשל המצב הכלכלי אנו נאלצים לצמצם עלויות ולהיפרד משורת עיתונאים ועובדי מערכת. ההחלטה הקשה והכואבת על זהות העובדים שמהם אנו נאלצים להיפרד היא אך ורק של ראשי מערכת העיתון, ואין לה שום קשר לקבוצת אי.די.בי ובוודאי לא לראשי אי.די.בי.

"'מעריב' ימשיך לעסוק בסדר עדיפות גבוה מאוד בנושאי הגנת הסביבה על-ידי מגוון כותבים מנוסים ומוכשרים. תקוותנו כי עם שיפור המצב הכלכלי נוכל להרחיב את שורות המערכת מחדש".

באשר לסגירת המקומונים נמסר: "אין תגובה".