סוכנות S&P חתכה דירוג ל-15 בנקים בארה"ב ואירופה

הבנקים JP מורגן, בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ, מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, ברקליס, HSBC ו-UBS ראו את דירוג האשראי שלהם נחתך בדרגה אחת

סוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה אתמול על הורדת דירוג החוב ל-15 בנקים גדולים, כמעט כולם בארה"ב ואירופה. זאת, כחלק ממדיניות של בחינה מחדש של כל דירוגי האשראי שלה.

הבנקים JP מורגן, בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ , מורגן סטנלי, גולדמן זאקס , ברקליס, HSBC ו-UBS ראו את דירוג האשראי שלהם נחתך בדרגה אחת.

בנוסף, S&P הותירה את דירוג האשראי של 20 בנקים ללא שינוי והעלתה את הדירוג של 2 בנקים אחרים ברמה אחת.

בתחילת החודש הודיעה S&P כי היא בוחנת מחדש את דירוגי האשראי של כ-750 בנקים ברחבי העולם ותתחיל לפרסם את הדירוגים החדשים של הבנקים הגדולים ביותר. הדירוגים החדשים של הבנקים האחרים צפויים להתפרסם בשבועות הקרובים.

אתמול מסרה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס כי היא שוקלת הורדת דירוג לבנקים ב-15 מדינות בגוש האירו, מהלך שישקף את חוסר הנכונות של הממשלות לתמוך בבנקים באגרסיביות.

מוד'יס מעריכה מחדש את דירוג האשראי של 87 בנקים במדינות בגוש האירו, ביניהן צרפת, איטליה, ספרד ואוסטריה על רקע "חוסר הגמישות הפיסקלית והמוגבלות של ממשלות באירופה". "האצה מדאיגה בהדרדרות התנאים הכלכליים בגוש האירו בשבועות האחרונים הביאה להחלטה", נאמר בהודעת מודי'ס. בין הבנקים המוזכרים בהודעה נמצאים סוסייטה ג'נרל, BNP Paribas, יוניקרדיט האיטלקי, קרדיט סוויס, UBS השוויצריים ובאנקו סנטנדר הספרדי.