מהלך מתואם ודרמטי של הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם להגברת הנזילות מקפיץ הבורסות: ת"א מזנקת 3%, הדאקס 4.5% והחוזים בוול סטריט ביותר מ-3%

הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האירופי והבנקים המרכזיים של קנדה, אנגליה, יפן ושוויץ פרסמו הודעה משותפת על הפחתת הריבית על עסקאות החלף דולריות ב-0.5%, במהלך שנועד להגדיל את הנזילות בשווקים כדי למנוע משבר אשראי

השווקים בעולם מזנקים היום (ד') לאחר פרסום הודעה משותפת של הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האירופי והבנקים המרכזיים של קנדה, אנגליה, יפן ושוויץ על הפחתת הריבית על עסקאות החלף (SWAP) דולריות ב-0.5%, במהלך שנועד להגדיל באופן ניכר את הנזילות בשווקים כדי למנוע משבר אשראי.

בתגובה, רושמות בורסות אירופה עליות שערים חדות של עד 4%, החוזים העתידיים בוול סטריט עולים מעל 2% והמדדים המובילים בבורסה, בראשם המעו"ף, מזנקים ביותר מ-3%.

לפני מספר שבועות, העריכו בנקים מרכזיים בעולם את קווי האשראי הדולריים לבנקים באירופה, גם כן במאמץ למנוע משבר נזילות.

גורם בכיר בשוק ציין בשיחה עם "גלובס" כי "הבנקים המרכזיים נחלצים לעזרת הבנקים באירופה. הדבר המשמעותי כאן היא שכולם ביחד עושים את זה - סין, יפן, ארה"ב - כולם ביחד מגבירים נזילות לשווקים. זו פעולה מסונכרנת וזו החשיבות. כמו כן, כנראה מונחת תשתית להפחתת ריבית עוד החודש באירופה".

במקביל, פורסם ב-15:15 שעון ישראל סקר ה-ADP בארה"ב לשוק העבודה לחודש נובמבר, אשר הצביע על הוספה של 206 אלף משרות לעומת צפי ל-130 אלף משרות.