בדרך לדיבידנד ענק? קב' דלק רוכשת השליטה בכהן פיתוח

(עדכון) - קבוצת דלק רוכשת 51.7% ממניות כהן פיתוח ב-80.46 שקל המניה, פרמיה של 46% על מחיר השוק ■ הקבוצה אישרה אתמול בערב את חשיפת "גלובס": 46% ממניות קבוצת דלק משועבדות לבנק הפועלים מ-1998

המסחר במניות קבוצת דלק וכהן פיתוח הופסק היום (ה') לאחר שדיווחו כי קבוצת דלק תרכוש את מניות השליטה בכהן פיתוח, המהוות כ-51.9% מהון המניות של כהן פיתוח, או כ-3.417 מיליון מניות. עצם דבר הרכישה נחשף ב"גלובס" בסוף נובמבר.

נציין כי כהן פיתוח שותפה עם הקבוצה בחלקים שווים בבעלות על חברת הניהול (השותף הכללי) בשותפות חיפושי הגז והנפט אבנר. תמורת המניות, תשלם קבוצת דלק 275 מיליון שקל או 80.46 שקל למניית כהן פיתוח, פרמיה של כ-46% על מחיר השוק.

קבוצת דלק מסבירה עוד כי לאור רכישת המניות בפרמיה, היא תמדוד את החזקתה הנוכחית ביה"ש אבנר בפרמיה, כך שהיא צפויה לרשום רווח חשבונאי של 2.4-2.9 מיליארד שקל, בגין בפער שבין שווי השוק לבין הערך הפנקסני של אבנר.

השלמת העסקה מגדילה את ה"אקזיט" של גדעון תדמור, מבעלי כהן פיתוח ועד לאחרונה מנכ"ל דלק אנרגיה, החולשת על עסקי החיפושים של קבוצת דלק. לאחרונה רכשה דלק מתדמור אופציות והעניקה לו מניות בחברת דלק אנרגיה בסכום כולל של 106 מיליון שקל. מלבד תדמור, המחזיק 6.34% מהון המניות של כהן פיתוח, שותפים למכירה הצפויה גם אמו, חנה תדמור (18.8%), דודו, דוד כהן (19.24%), ובת דודתו חנה אורליצקי (6.72%).

דלק: 46% ממניות השליטה משועבדות לבנק הפועלים

בתוך כך, אישרה הקבוצה אתמול את חשיפת "גלובס" מה-23 בנובמבר, לפיה רוב מניותיו של יצחק תשובה בקבוצת דלק משועבדות לבנק הפועלים.

על פי הדיווח, 46% ממניות השליטה (תשובה מחזיק בכ-64% ממניות הקבוצה) משועבדות לבנק הפועלים כבר משנת 1998, השנה בו רכש תשובה את השליטה בקבוצה.

חשיפת "גלובס" באה אגב ניתוח לגבי אפשרויות הזרמת כספים לדלק נדל"ן המצויה בקשיים, על ידי יצחק תשובה.