HelioFocus זכתה בפרס החברה המבטיחה לשנת 2011

החברה זכתה בפרס בתחום התרמו סולארי של ארגון Today CSP האמריקאי ■ הפרס ניתן לחברת הישראלית בספרד במהלך כנס הנחשב לחשוב בעולם בתחום התרמו-סולאר

הכרה בינלאומית לטכנולוגיה ישראלית בתחום הסולארי: חברת HelioFocus זכתה בפרס החברה המבטיחה לשנת 2011 בתחום התרמו-סולארי של ארגון Today CSP האמריקאי.

הפרס ניתן לחברה הישראלית השבוע בספרד במסגרת כנס הארגון הנחשב לחשוב בעולם בתחום התרמו-סולארי.המשקיעים המשמעותיים בחברה הם חברת IC Green, הזרוע הירוקה של החברה לישראל וחברת Sanhua הסינית.

לאחרונה חתמה HelioFocus על חוזה עם חברת החשמל לאספקת קיטור לייצור חשמל בהיקף של MW1 חשמל אשר ישמש לתגבור תחנת הכוח ברמת חובב. הפרויקט, שיושקעו בו כ-3 מליון דולר, מתוכנן לקום במהלך 2012 וצפוי להתחיל להזרים קיטור לקראת סוף השנה.

המיזם הינו הפרויקט הראשון של החברה המתממשק לתחנה ומייצר חשמל סולארי והוא מהווה אבן דרך במסחור והכשרת הטכנולוגיה. התגבור יבוצע באמצעות המערכת הסולארית ויזרים קיטור ישירות לטורבינת הקיטור של תחנת הכוח, על מנת לפצות על הירידה בנצילות בשעות השיא תוך העלאת כושר היצור של התחנה.

HelioFocus , נוסדה בשנת 2007 ועוסקת בפיתוח מערכות תרמו-סולאריות המשלבות בין טמפרטורות גבוהות במיוחד ותפוקה שעתית שנתית מרבית תוך שמירה על מבנה עלויות נמוך. החברה פועלת בשוק ה- Utilities והמוצר הראשון שלה הינו מערכת ייחודית של תגבור (Boosting) לתחנות כוח קיימות באמצעות קיטור. מנכ"ל החברה הינו אורן גדות ויו"ר הדירקטוריון הוא ד"ר יום טוב סמיה.

הטכנולוגיה שפיתחה HelioFocus מבוססת על צלחת המרכזת את קרינת השמש בשיטה פרבולית באמצעות מערכת עקיבה דו צירית ונועדה לתגבור תחנות כוח קיימות באמצעות יצירת קיטור בטמפרטורה גבוהה מאוד שמאפשרת הגעה לנצילות מרבית.

אלי מנדלברג המשנה למנכ"ל של חברת HelioFocus, אמר בעת קבלת הפרס כי: "הליו פוקוס התקדמה השנה משלב התכנון והפיתוח למערכת עובדת. נכון להיום המערכת עובדת ונמצאת בתהליך הכשרת הטכנולוגיה והחל מ-2013 תחל החברה ביישום פרויקטים ברחבי העולם".