אחרי הזיכוי: המדינה תשלם 32 אלף שקל לכ"א מבכירי מלם לשעבר

גלעד רבינוביץ' ויובל אקר זוכו מהאשמה כי קשרו קשר עם גד זאבי כדי להשיג במירמה את אישור אסיפת בעלי המניות ■ השופטת מתחה ביקורת על הפרקליטות

לאחר הביקורת על הפרקליטות מגיע גם התשלום למי שזוכה מכל אשמה: המדינה תשלם כ-32 אלף שקל לכל-אחד מבכירי חברת המחשוב מלם לשעבר, גלעד רבינוביץ' ויובל אקר, שזוכו בחודש מארס האחרון מהאשמה כי קשרו קשר ביחד עם איש העסקים גד זאבי כדי להשיג במירמה את אישור אסיפת בעלי המניות של החברה - כך הוסכם בין פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לבין סנגורם של רבינוביץ ואקר, עו"ד גיורא אדרת.

ההסכמה בדבר התשלום אושרה וקיבלה תוקף של פסק דין על-ידי שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, דניאלה שריזלי.

פסק הדין התקבל על בסיס סעיף 80(א) לחוק העונשין, שמאפשר לבית המשפט לצוות כי אוצר המדינה ישלם לנאשם שזוכה בהליך פלילי את הוצאות הגנתו.

בחודש מארס זיכה בית משפט השלום בתל-אביב זיכה מכל אשמה את איש העסקים גד זאבי, מי שהיה יו"ר חברת המחשוב מלם מערכות, והואשם כי השיג במירמה את אישור האסיפה הכללית של החברה לשכר חודשי עבורו בסך 10,000 דולר בחודש.

גם יתר הנאשמים בפרשה - בכירי מלם לשעבר, המנכ"ל גלעד רבינוביץ; הדירקטור יובל אקר; והיועץ המשפטי של החברה, עו"ד אסף טיבר - שהואשמו כי קשרו קשר עם זאבי כדי להשיג במירמה את אישור אסיפת בעלי המניות - זוכו מכל אשמה.

השופטת דניאלה שריזלי קבעה כי "התביעה כשלה בהוכחת טענותיה כי הנאשמים שיתפו פעולה בהוצאתה לפועל של תוכנית מירמתית". זאבי זוכה מעבירות של קשירת קשר, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד והכללת פרט מטעה בדוח.

במסגרת הכרעת הדין מתחה השופטת ביקורת נוקבת על התנהלות הפרקליטות בניהול התיק. "בסופו של יום לא נכנסתי לנימה אישית בהכרעת הדין והשארתי אותה מקצועית וממלכתית, למרות שמאוד רציתי להגיד את מה שעבר בראשי במהלך הדיונים, וזה שאפשר היה לקצר הרבה", ציינה שריזלי.

לדבריה, "רק בגלל הכבוד שאני רוחשת לתביעה, לא הפסקתי דיונים. זה היה ממש לא לעניין. לא אוכל להימנע מלהעיר על הדרך בה בחרה המאשימה לחקור את עדי ההגנה, ובמיוחד את זאבי, כאשר נראה היה מלכתחילה כי התשתית הראייתית שבידי המאשימה לגביו נעדרת עוצמה ממשית".

גד זאבי יוצג בידי עו"ד איריס ניב-סבג ממשרד שינמן, נגב ניב.