רק שני משרדים ניגשו למכרז הפרסום של קופ"ח מאוחדת

באומן-בר ושטרית מדיה גרופ הגישו הצעות למכרז, אף שכלל דרישות לא שגרתיות

שני משרדי פרסום בלבד מתמודדים על תקציב הפרסום של קופת-חולים מאוחדת. ל"גלובס" נודע כי משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי ושטרית מדיה גרופ הגישו הצעות במסגרת המכרז שמנהלת הקופה בימים אלה.

נראה כי מה שהצליח להבריח את רוב משרדי הפרסום מההתמודדות, שעל פניו אמורה הייתה לקסום לרובם, הן דרישות מאוד לא שגרתיות מהמתמודדים. כך למשל, נדרשו המתמודדים להפקיד ערבות ל-8 חודשים על סך 500 אלף שקל וכן לצרף את המאזנים של המשרד ב-3 השנים האחרונות. עוד נדרשו המשרדים למאזן מסוקר לשנה זו - מה שמצריך תשלום נוסף לרואה חשבון.

נראה כי בקופת-חולים מאוחדת ניסו להקפיד במיוחד לאחר דוח מבקר המדינה, בו עלו השגות לגבי ההתקשרות עם JWT ישראל, אך התוצאה בפועל מסתמנת כהפוכה: "למה אנחנו כגוף פרטי צריכים להראות מה הרווחנו ומה ההון שלנו", שאלה בכירה מאחד המשרדים, "לגיטימי לבקש היקפים, אבל מאזן?".

כפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה יצא תקציב הפרסום של קופת-חולים מאוחדת למכרז.

התקציב מטופל בשנים האחרונות במשרד הפרסום JWT ישראל. במכרז אמנם לא מוגדר סכום כספי שעליו מתמודדים המשרדים, אך על-פי ההערכות מדובר בהיקף של 4 מיליון שקל בשנה.

דלת פתוחה לטווח רחב של משרדים

נראה כי בקופת-חולים מאוחדת החליטו להשאיר את הדלת פתוחה לטווח רחב של משרדים, וקבעו תנאי סף שכמעט כל 20 המשרדים הגדולים יכולים לעמוד בהם: היקף פעילות משרד של 30 מיליון דולר על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום (כ-9 מיליון דולר במחירים ריאליים) וכן שני לקוחות בהיקף של 10 מיליון שקל.

המכרז כולל 3 שלבים: בראשון תיבחן עמידת המשרדים המגישים בתנאי הסף, ובשני תיעשה מצגת משרד שעשויה לכלול גם ביקור במשרדים. מבין כל המציגים אמורים היו להיבחר 3-5 משרדים שיקבלו את הציון הגבוה ביותר ויעלו לשלב השלישי, שיכלול מצגת קריאייטיב.

תקציבי הפרסום של קופות-החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה. לפיכך, התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, המטופל בחלקו הארי במקאן-אריקסון, עם חלק קטן המטופל בראובני-פרידן. היקף זה עומד על כ-8 מיליון שקל בשנה.

התקציב השני בגודלו הוא תקציב מכבי שירותי בריאות, והיקפו מוערך ב-6 מיליון שקל. תקציב קופת-חולים לאומית עומד על כ-5 מיליון דולר, ואילו תקציב קופת-חולים מאוחדת, הקטן ביותר, עומד על כ-4 מיליון שקל בשנה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של קופת-חולים מאוחדת עמד מתחילת השנה על כ-500 אלף דולר במחירים ריאליים. ב-2010 פרסמה הקופה בכ-3.7 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2009 פרסמה הקופה בהיקף של 4.9 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2008 פרסמה ב-3.8 מיליון דולר במחירי מחירון.

דובר קופת-חולים מאוחדת מסר בתגובה: "מאחר שהליכי המכרז פרסום של מאוחדת טרם הסתיימו, לא נוכל לצערי להתייחס לנושא".