התביעה: כמו קצב - גם אולמרט העלה טענת הגנה חלופית

עו"ד אורי קורב בסיכומי התביעה בפרשת ראשונטורס: "הופרחו כאן באוויר פעלולים, והועלו קווי הגנה חלופיים וטענות עובדתיות שאינן יכולות לדור בכפיפה אחת"

כפי שהנשיא לשעבר משה קצב העלה במשפטו טענת הגנה חלופית, כך גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט העלה במשפטו שלו טענת הגנה חלופית - כך אמר היום (ה') התובע במשפט אולמרט, עו"ד אורי קורב, ביום השלישי לסיכומי התביעה בפרשת ראשונטורס, במסגרת משפטם של אולמרט ומזכירתו שולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים.

לדברי קורב, סנגוריו של אולמרט טענו כי אולמרט עצמו לא ידע בזמן אמת שנוצרו עודפי מימון בסוכנות ראשונטורס כתוצאה מהמימון הצולב על-ידי הארגום הציבוריים שהזמינו אותו לנאום בכנסיהם, אלא שבמקביל נטען על-ידם כי אם אולמרט ידע על המימון הכפול, הוא הורה להשתמש בו רק לצורך הנסיעות הציבוריות ולא לטיוליו הפרטיים עם בני משפחתו.

"הופרחו כאן באוויר פעלולים", אמר קורב, "הועלו קווי הגנה חלופיים. אלה טענות עובדתיות שאינן יכולות לדור בכפיפה אחת".

קורב גם טען כי הראיות שהפילו את אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי היו הרישומים שהחזיקו מזכירותיו רייצ׳ל רז-ריסבי ושולה זקן, האחת של המימון העודף של הנסיעות, והאחרת של הכספים שהתקבלו במזומן ממוריס טלנסקי, במעטפות מזומנים.

"השוואות לא ראויות"

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה: "מוזר שדווקא התובע שבהרצאותיו, כפי שפורסם, תקף את נשיאת בית המשפט העליון על שהעזה לפקפק בעסקת הטיעון שנחתמה עם משה קצב, בוחר כעת דווקא להעלות את שמו של קצב בבית המשפט. במקום להציג ראיות, התובע עסוק בלהטוטים תקשורתיים ובהשוואות שאין מאחוריהן דבר מלבד הרצון ליצור כותרת. חבל שכפי שבהרצאותיו השתמש בהשוואות לא ראויות, כך הוא ממשיך ונוהג גם בבית המשפט".