דיווח: הבנק המרכזי האירופי לא יגביר רכישות האג"ח

רשת CNBC מדווחת כי הבנק המרכזי האירופי לא ישלוף את ה"בזוקה" הגדולה שהשווקים ייחלו לה

הבנק המרכזי האירופי (ECB) הגיע למכסת רכישות האג"ח עם רכישות של 20 מיליארד אירו השבוע והוא לא מתכנן להגביר את קצב הרכישות לאחר פסגת מנהיגי אירופה בבריסל. כך מדווחת היום (ו') רשת CNBC בהתבסס על 2 גורמים בבנק המרכזי.

המקור אמר ל-CNBC כי ההסכמות אליהן הגיעו היום מנהיגי אירופה היה בהתאם לציפיות המוקדמות של ראשי הבנק המרכזי. כמעט כל מדינות האיחוד האירופי הסכימו היום על אמנה חדשה שתקשיח את עמידת המדינות ביעדי הגירעון שלהן ותקנוס מדינות סוררות שיחרגו מיעד גירעון של 3% מהתקציב. (לסיפור המלא)

בשווקים ציפו בכיליון עיניים כי הסכמה על אמנה פיסקלית חדשה באירופה תסלול את הדרך עבור הבנק המרכזי להגביר את רכישות האג"ח הממשלתיות באירופה, בייחוד לקראת גל הנפקות האג"ח הצפוי בחודש הבא. איטליה, למשל, תצטרך לגייס בסוף ינואר כ-30 מיליארד אירו, וקשה לראות כיצד היא תצליח לעשות זאת עם העלייה בתשואות האג"ח שלה. התשואה על אג"ח ל-10 שנים באיטליה עומדת היום על 6.5%.

אך בהתבסס על הדיווח ב-CNBC, ייתכן שהמשקיעים יתאכזבו נוכח החלטת הבנק המרכזי האירופי שלא להגביר את רכישות האג"ח. "פחות או יותר צפינו מראש את תוצאות הפסגה", אמר הבכיר ל-CNBC.

מקור אחר בבנק המרכזי אמר ל-CNBC כי אין צורך להגדיל את קצב רכישות האג"ח מעבר ל-20 מיליארד אירו בשבוע. מתחילת משבר החוב רכש הבנק המרכזי אגרות חוב ממשלתיות של מדינות עמוסות חובות באירופה בסכום כולל של 207 מיליארד אירו.

"אתם תראו רכישות אג"ח נוספות אבל לא 'בזוקה' גדולה כמו שחלק מהאנשים בשווקים ובתקשורת קיוו", אמר המקור השני.