ועדת הכלכלה צפויה לדחות מחר את בקשת ערוץ 10 לפריסת חובותיו

לשכת רה"מ הורתה לקיים מחר את ההצבעה המכרעת בעניין חובות הערוץ בסך 60 מיליון שקל ■ ח"כ שאמה-הכהן: "עד לרגע זה לא הוצג שום שינוי בעמדת ערוץ 10"

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לדחות מחר (ב') את בקשת ערוץ 10 לפרוס מחדש את חובותיו הנותרים למדינה. ל"גלובס" נודע כי בהוראה שהגיעה מסביבתו של ראש הממשלה, הוחלט לקבוע דיון מוקדם לבוקר יום שני, שיעסוק בנושא תיקון החוק של ח"כ נינו אבסדזה (קדימה), המבקש להיטיב עם ערוץ 10 ולדחות 60 מיליון שקל מחובות הערוץ למדינה.

לשכת ראש הממשלה הבהירה כי היא מתנגדת למהלך דחיית החובות, ויו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, דחה שוב ושוב את הדיון על מנת להימנע מההכרעה, על-ידי ניסיון לאפשר לערוץ 10 להגיע להסדר.

אתמול הבהירו גורמים בלשכת ראש הממשלה כי יש לקיים את הדיון מיידית, והוא כאמור נקבע למחר ב-8:15 בבוקר, שעה שבה מעט חברי כנסת מגיעים לישיבות. לאור הדברים התיקון אמור לרדת מסדר היום.

ח"כ שאמה-הכהן כתב הבוקר (א') בפייסבוק: "מחר ההכרעה הסופית בוועדת הכלכלה בעניין בקשת ערוץ 10 לדחיית חובותיו. עד לרגע זה, ולמרות כל הארכות הזמן שניתנו, לא הוצג שום שינוי בעמדת ערוץ 10, והמשמעויות הנובעות מכך ברורות ולא מלבבות".

בהמשך כתב שאמה-הכהן: "דחייה סופית של בקשת ערוץ 10 לדחיית חובותיו מטרידה ומדאיגה, אך כרגע אין בילתה, אך סיטואציה של חברת חדשות אחת היא מפחידה ובלתי נסבלת, ולא נאפשר אותה, ככל שזה תלוי במחוקק, ללא התאמות נדרשות. מונופולים הם נגע רע במגרש הכלכלי, קל וחומר כשמדובר במונופול על החדשות בישראל".

בדיון המדובר בוועדת הכלכלה אמורה לעלות להצבעה גם סוגיית האחזקה בחברת החדשות של ערוץ 2. ל"גלובס" נודע, כי לשכת ראש הממשלה, כמו גם שר התקשורת משה כחלון, תומכים במהלך שלפיו אם אחת מהזכייניות תעזוב את ערוץ 2 לרישיון, היא תוכל להמשיך להחזיק ולשדר את שידורי חברת החדשות במשותף עם הזכיינית השנייה, גם אם היא תבחר להישאר בזיכיון.

החוק מיטיב בעיקר עם קשת, אשר ערוכה לעבור לשידור של 7 ימים בשבוע, גם אם עדיין אין בזכיינית החלטה חד-משמעית ללכת לכיוון המהלך. רשת, מבחינתה, התנגדה לתיקון חוק זה.

התרחקות הסיוע הפרלמנטרי לערוץ 10 מעמידה בשאלה את שרידות החברה. ל"גלובס" נודע, כי לפי שעה הדיונים מול איש העסקים חזי בצלאל ממשיכים להתקדם.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בצלאל קיבל חוות-דעת לפיה כדאי לו להיכנס לערוץ, אך ורק אם יתקיים תהליך מיזוג בטלוויזיה הרב-ערוצית. הוא גם ביקש התחייבויות שונות, לפיהן בעלי המניות האחרים יזרימו סכומי כסף דומים לשלו, אשר על-פי ההערכה אמורים לעמוד על בין 40 ל-70 מיליון שקל.

בצלאל צפוי להיפגש בימים הקרובים שוב עם בעל השליטה בערוץ 10, יוסי מימן. על-פי גורמים מקורבים, בצלאל עשוי לבקש לדלל את חלקו של מימן בערוץ.