מסתמן: "מוסף הארץ" יאוחד עם המוסף הפוליטי

‎המהלך, שנועד לחסוך בעלויות לעיתון "הארץ", צפוי להביא לפיטורי עובדים

מסתמן: מערכת מוסף סוף השבוע של עיתון "הארץ" ("מוסף הארץ") תאוחד עם מערכת "השבוע" - המוסף הפוליטי של העיתון. זאת, בין היתר, על רקע המשבר החריף בשוק הפרסום. ל"גלובס" נודע כי הכוונה היא לאחד את שני המוספים למוסף אחד שייצא בפורמט כרומו.

מקבוצת "הארץ" נמסר בתגובה כי "הכול יימשך כסדרו".

בשנים האחרונות עלו מספר פעמים תוכניות לאחד בין המוספים מטעמי חיסכון, אך הן נדחו. גם הרעיון להפוך את "המוסף" לפורמט כרומו עלה ואז ירד מהפרק, בעיקר בשל אי-ודאות לגבי הכדאיות הכלכלית של המהלך.

יצוין כי "מוסף הארץ" קטן באחרונה משמעותית, מכ-72-80 עמודים לכ-64 עמודים, עקב ירידה בכמות המודעות.

בדומה לגופי תקשורת מרכזיים אחרים, גם "הארץ" נאלץ באחרונה למצוא פתרונות יצירתיים להיחלצות מהמצב הכלכלי שאליו נקלע, עקב המשבר בשוק הפרסום והחשש מפני ירידת הכנסות עתידיות כגון הירידה בתפוצת "ישראל היום" לבתים הפרטיים. זאת, בעקבות החלטה מערכתית שהתקבלה ב"ישראל היום" לגבות כסף ממנויים פרטיים עבור קבלת העיתון. רשת שוקן הייתה אחת הנפגעות העיקריות ממהלך זה, שכן העיתון מופץ על-ידי מערך ההפצה שלה.

צפויים פיטורים

כמו כן, באחרונה נודע כי "ישראל היום" בוחן העברת חלק ניכר מהדפסת העיתון לבית הדפוס של "מעריב". מהלך זה, אם יקרה, יהווה מכה קשה לרשת שוקן, שמכניסה על-פי ההערכות כ-125 מיליון שקל בשנה מהדפסת והפצת "ישראל היום".

ל"גלובס" נודע כי המהלך החדש לאיחוד מערכות המוספים צפוי להביא לפיטורי עובדים מהמערכות, הכוללות כיום שני עורכים בכירים, 5 סגני עורכים, עורך משנה אחד, שתי מזכירות מערכת, גרפיקאים וכ-8 כתבים ייעודיים (לא כולל פרילנסרים וכן כאלה שכותבים גם לחלקים אחרים בעיתון, כגון עמוס הראל, אבי יששכרוף, יוסי ורטר ועוד).