צפו: חילופי דברים חריפים בין אחמד טיבי למשה פייגלין

פייגלין: "אחמד טיבי מייצג ציבור שמקרבו יוצאים רוב הרוצחים של הפיגועים הגרועים ביותר בתוככי מדינת ישראל; זו ארצי ואתה לא תישאר בה" ■ טיבי: "אתה אנטישמי יהודי, זבל מוסרי, אתה כובש ופורע שתומך בשריפת מסגדים"

בניסיון לנהל דיון על תופעת "תג מחיר" משני צדי המתרס הפוליטי, נפגשו ח"כ אחמד טיבי מרע"מ-תע"ל וראש קבוצת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין, לשיח בנושא בתוכנית "שש עם" בערוץ 2. אלא שהרוחות בין שני האישים הלכו והתלהטו - עד כדי שהנושא שלשמו הוזמנו נדחק לשוליים.

ראשון הדוברים היה פייגלין, שהתייחס בביטול לחומרה שמייחסים לפגיעה בערבים. "במסגד האחרון שהוצת בטובא-זנגרייה התברר שאלו היו ערביי המקום בעצמם. לכן לא צריך לקפוץ למסקנות מהר מדי. גם ראש המועצה הקרואה של טובא-זנגרייה העריך ברמה גבוהה של ודאות שזה מה שקרה שם", הוא אמר.

בהמשך, פנה לח"כ טיבי ואמר כי הוא "מייצג ציבור שמקרבו יצאו רוב הפיגועים הרצחניים ביותר במדינת ישראל". פייגלין גם מחה ואמר: "איך זה שהוא נמצא כאן במעמד של המותקף ולא במעמד של תומך הטרור?".

"פייגלין הוא אנטישמי יהודי"

טיבי לא נותר חייב והשיב לקודמו בזעם. "אם הכוונה היא בן העם הפלסטיני, אז הפלסטינים הם קורבן לכיבוש. זהו ניסיון להסית את תשומת הלב בוויכוח הזה משריפת המסגדים ומהכיבוש עצמו שאחד מהכלים שלו זה המתנחלים".

טיבי הדגיש כי הוא "מסרב לקבל את הניסיון הממלכתי-תקשורתי ליצור תדמית שלפיה יש צבא טוב וצבא רע, מתנחלים טובים ומתנחלים רעים. יש מערכת של כיבוש שהיא החממה של המתנחלים האלה, שמתחילת השנה שרפו תשעה מסגדים. אני בטוח שזה יקרה שוב כי לא מענישים מתנחלים. הממשלה היא החממה האידיאולוגית והלוגיסטית".

הוא המשיך ואמר כי "אם היו נשרפים בתי כנסת באירופה היו אומרים שגל אנטישמי עכור שוטף את היבשת. מדובר באנטישמיות יהודית, והאיש שיושב כאן (פייגלין) הוא אנטישמי יהודי".

כשרף המתח באולפן רק הלך ועלה, הגיב פייגלין על דבריו של טיבי ואמר לו: "כמעט בכל שבוע מוצת בית כנסת על ידי ערביי ישראל ואת אף אחד זה לא מעניין. זה קרה ביפו ובעכו וקורה בנצרת ובכל מקום". טיבי נראה כמי שאיבד את עשתונותיו, קטע את דבריו של פייגלין וצעק לעברו: "זה השמצות ושקר. אל תשקר. בשלב זה, אתה בצד של האנטישמים. אתה אנטישמי יהודי שתומך בשריפת מסגדים".

בתגובה על ההאשמות האישיות, השיב פייגלין עצמו באותה המטבע ואמר: "אחמד טיבי מייצג ציבור שמקרבו יוצאים רוב הרוצחים של הפיגועים הגרועים ביותר בתוככי מדינת ישראל".

טיבי ענה לו בזעם: "אני דוחה את ההשוואה הזאת בתוקף. הוא אנטישמי יהודי, ואני איש הומני וליברלי. יש לי ערכים. מעולם לא הרגתי. הוא מסית, הוא כובש וגוזל קרקעות. להשוות בין אחמד טיבי לבין הזבל המוסרי הזה שנקרא פייגלין זו כבר אפוקליפסה עכשיו. אתה זבל מוסרי. אתה כובש ואתה פורע".

דו-הקרב האחרון בין השניים במשדר היה כשפייגלין הטיח בטיבי: "אתה מגן על רוצחים ועל מחללי בתי קברות. אני לא כובש ומודיע לך שזו ארצי ואתה לא תישאר בה".

טיבי השיב לו: "אני בעל הבית כאן. אתה זמני בשטחים הכבושים ולא תטיף לי מוסר מי אתה בכלל. פושע שכמותך".