האם יוסי מימן יכול לשלם 145 מיליון שקל בחודש הבא?

‎‎חברת ההחזקות הודיעה היום (שוב) על פיצוץ בצנרת חברת הגז המצרית הממשלתית שאחראית על האספקה ל-‏‏EMG‏‏ ■ לאמפל 3 סדרות אגרות חוב בהיקף כולל של כמיליארד שקל ■ לאמפל אמצעים נזילים בהיקף של כ-108 מיליון דולר

‎‎האיום על המשך שידוריו של ערוץ 10 הוא הבעיה הקטנה של איש העסקים יוסי מימן. היום (א') הודיעה חברת ההחזקות אמפל שבשליטת מימן, כדבר שבשגרה, על פיצוץ בצנרת חברת הגז המצרית הממשלתית, אשר‏ אחראית על אספקת הגז ל-‏‏EMG‏ (ספקית הגז המצרי לישראל, שמהווה את השקעתה העיקרית של אמפל).

‏אם בעבר התגובה בשוק ההון לאירועים דומים הייתה חדה ומיידית, נראה שהמשקיעים במניות אמפל כבר אינם מתרגשים ממנה, ובניירות הערך של החברה לא נרשמו היום ירידות שערים חדות, זאת כאשר איגרות החוב של אמפל, שהונפקו בשלוש סדרות, והיקפן הכולל כמיליארד שקל, נסחרות בתשואת זבל לפדיון המגיעה כבר ל-110%.

‏‏תשואה זו משקפת חוסר אמון מוחלט של השוק ביכולתה של אמפל לעמוד במלוא חובותיה, על רקע הפסקת הזרמתו הסדירה של הגז המצרי לישראל, החל מפברואר השנה. נכון לסוף הרבעון השלישי היו בידי אמפל אמצעים נזילים בהיקף של כ-108 מיליון דולר, מתוכם כ-69 מיליון דולר מזומן - כשליש מהחוב למחזיקי האג"ח.

‏בחודש שעבר פרעה אמפל את תשלום האג"ח הראשון של סדרה א', בהיקף כספי של כ-50 מיליון שקל (חמישית מהסדרה). מאז היום הקובע של תשלום אג"ח זה צלל מחירה של אג"ח זו ב-50% ל-33 אג', וכאמור, התשואה עליה זינקה לרמה של 110%.

‏‏מחירה של אג"ח ג', אשר פירעון הקרן הראשון שלה צפוי רק בשנת 2014, ירד למחיר דומה, והיא נסחרת בתשואה לפדיון של 48%. בסדרה הגדולה ביותר, אג"ח ב', בהיקף כספי של כ-600 מיליון שקל (כולל הצמדה), צריכה החברה לשלם למחזיקים תשלום קרן וריבית ראשונים בחודש הבא, בהיקף כספי של כ-145 מיליון שקל (כ-26 אג').

‏באג"ח זו נוצרה סיטואציה מעניינת - בעקבות האירועים במצרים והפסקת אספקת הגז הסדירה צנח מחיר האג"ח ל-48 אג', כך שמי שרוכש אותן כעת, עשוי לקבל כבר בחודש הבא למעלה ממחצית מהשקעתו בחזרה. ‏‎‎‏