לדור ממליץ לסגור התיק נגד השופט דנציגר בעילת חוסר ראיות

משה לדור ממליץ לסגור את התיק בעילת חוסר ראיות ■ היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, אמור לקבל החלטה בעניין ■ מבחינה ציבורית יקשה על דנציגר לשוב ולכהן בערכאה השיפוטית הבכירה אם התיק נגדו ייסגר בשל חוסר ראיות

פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, ממליץ לסגור את תיק החקירה נגד שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, בעילה של חוסר ראיות - וזאת בניגוד להמלצת המשטרה לסגור את התיק נגד השופט בעילת חוסר אשמה. כך עולה מחוות דעת שהניח בימים האחרונים פרקליט המדינה על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שאמור לקבל החלטה בעניין.

שאלת עילת הסגירה של תיק החקירה נגד דנציגר היא בעלת משמעות, שכן אף שאין הוראה מפורשת בעניין, מבחינה ציבורית יקשה על דנציגר לשוב ולכהן בערכאה השיפוטית הבכירה אם התיק נגדו ייסגר בשל חוסר ראיות, כשעננה של חשדות תלויה עדיין מעל ראשו. דנציגר שוהה בחופשה מעבודתו בבית המשפט העליון, מאז שהיועץ החליט להמיר את הבדיקה שנוהלה בעניינו בחקירה פלילית לכל דבר.

בחודש ספטמבר העבירה המשטרה לפרקליטות את המלצתה בתיק דנציגר, שהוא הסתעפות של החקירה שהתנהלה נגד ראש עיריית בת-ים שלומי לחיאני. החשד שנבחן בעניין דנציגר הוא שבהיותו עורך דין פרטי, לפני מינויו לעליון ב-2007, נתן שירותים משפטיים ללחיאני בענייניו האישיים ללא תשלום, ובתמורה דאג לחיאני כי משרדו של דנציגר יהיה זה שיטפל תמורת תשלום בעניינים משפטיים שונים של עיריית בת-ים. חשד נוסף נגע למצג-שווא, לכאורה, שהוצג בפני בנק איגוד על-ידי דנציגר, שטיפל בעניינו של לחיאני.

לגבי פרשת בנק איגוד הייתה תמימות-דעים בין היחידה הכלכלית לבין ראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב יואב סגלוביץ, כי תיק החקירה נגד דנציגר צריך להיסגר בעילה של חוסר אשמה. בנוגע ליחסים בין לחיאני לדנציגר סברה היחידה הכלכלית כי יש לסגור את התיק נגד דנציגר בשל חוסר ראיות, ואילו סגלוביץ הכריע כי המשטרה תמליץ לסגור את התיק בשל חוסר אשמה.

דובר משרד המשפטים, עו"ד משה כהן, מסר בתגובה כי "כשתתקבל החלטה תפורסם הודעה מסודרת. עד מועד זה אין בדעתנו להתייחס לפרסומים למיניהם. אין בכך כדי לאשר או להכחיש דבר".