בהתאם לעסקת הטיעון: 6 חודשי עבודות שירות למרגול

את עבודות השירות תרצה צנעני החל מה-9 לינואר 2012 במוסד החינוכי הדתי לבנות "צפירה אולפנת בני עקיבא"

בית המשפט המחוזי בת"א, גזר היום (ב') עונש של 6 חודשי עבודות שירות ושנת מאסר על-תנאי, על הזמרת מרגלית צנעני שהורשעה על-פי הודאתה בסחיטה באיומים של אמרגנה לשעבר, אסף אטדגי. את עבודות השירות תרצה צנעני החל מה-9 לינואר 2012 במוסד החינוכי הדתי לבנות "צפירה אולפנת בני עקיבא", במושב צפריה, הסמוך לבית דגן.

"עבירה של סחיטה באיומים גם כשאין לה ביטויים פיזיים היא חותרת מתחת לפני הגנת חרות ההתנהלות העצמית של הפרט קורבן העבירה", כתב השופט עודד מודריק בגזר הדין. "היא חותרת מתחת לפני הרעיון החברתי הבסיסי שכל פרט בחברה רשאי להתנהל כרצונו בתוך גדרים של חוק ומבלי שהתנהלותו פוגעת בזולת. מסגרת חברתית שבה כל דאלים גבר איננה מסגרת חברתית כל עיקר".

קודם להחלטה על העונש ביקשו סנגוריה של צנעני, עוה"ד ששי גז ושחר חצרוני, מביהמ"ש כי יקל בעונשה של צנעני ויגזור עליה עונש מאסר על-תנאי בלבד. את טיעוניהם פתחו הסנגורים בכך שהיום הוא יום הולדתה של צנעני. בהמשך, טענו כי צנעני סבלה קשות כתוצאה מההליך המשפטי נגדה והוסיפו שהיא "אחת מאושיות התרבות הישראלית", ותרמה רבות לחברה. גם צנעני עצמה ביקשה לומר מספר מלים לשופט עודד מודריק, טרם שנגזר דינה.

"אני מצטערת מאוד שהגעתי לאן שהגעתי ואני מקווה שהשופט ישפוט אותי בהגינות", אמרה. גם ידידה של צנעני, העיתונאי גל אוחובסקי, העיד לטובתה: "היו לי איתה הרבה מאוד שעות, היא דמות טלוויזיונית וגם בחיים. היא אדם מאוד ישר, היא באה מבית מפא"יניקי כזה שהיו מפחדים נורא מהאבא. והדבר הכי חשוב זה ללמוד ולהיות ישר. לדעתי חוץ מעבירות תנועה, זה בגלל שהיא נוסעת לאט באילון. חשוב לה תמיד לשמור על החוק", אמר אוחובסקי.

בתגובה לנאומי הסנגורים אמר השופט: "לי נראה שהנאומים הנרגשים שנשאו הסנגורים התעלמו כליל מן ההשלכות של התנהגות הנאשמת על אטדגי ואפילו התובע מיעט בדבריו בקשר לכך. לדעתי בכך נעוץ עיקר החומרה והשאלה אם אטדגי נפגע פיזית וכלכלית פגיעה ממשית או פגיעה כלשהי כלל אינה חשובה או מכל מקום משקלה מועט".

פרשת "מרגול" התפוצצה ב-16 באוגוסט השנה, אז נעצרה הזמרת בחשד כי סחטה באיומים ביחד עם חזן, את אמרגנה, אטדגי. זאת, כדי שימלא אחר הוראותיו של פסק בוררות, במסגרתו חויב אטדגי להעביר לצנעני 15% מהכנסותיו מהופעותיו של הזמר עומר אדם.

צנעני ישבה כשבועיים במעצר, נחקרה ארוכות, ותמונה משפילה שלה במדי עצירה פורסמה בעיתונים. בהמשך, הגישה הפרקליטות כתב אישום חמור נגד צנעני וחזן, במסגרתו הם הואשמו כי קשרו קשר לסחוט באיומים את אטדגי, כדי שייענה לדרישותיהם. לדברי הפרקליטות, ביוני 2011, התקשרה צנעני לאטדגי ואיימה עליו: "הם מתקשרים אליך לפעמים בקשר לעומר אדם, תיזהר בכבודם ולא יקרה שום דבר!... עם מיכאל אתה צריך להיזהר!... תשמע, זה לא הפרסי מנתניה!".

לאחר השיחה, הגיעה צנעני לביתו של חזן ובנוכחותו התקשרה לאטדגי ואמרה לו: "הוא רותח עליך, הוא אומר שפגעת בכבוד שלו, ועשית אותו קטן! הוא אומר שביקש ממך תאריכים ואין אף תאריך!... אני מה זה מפחדת!... הוא רותח ברמות מפחידות!...אמא'לה!".

לפי כתב האישום, אטדגי, שחש פחד בעקבות האיומים, החל לנהל את הזמר עומר אדם בהתאם לגחמותיהם של צנעני וחזן, ודבק בהסכם הבוררות.