המו"מ של הסגל הזוטר באוניברסיטאות יתחדש בשבוע הבא

זאת, למרות שחצי מהקורסים בוטלו ■ המרצים טוענים לזלזול מצד ראשי האוניברסיטאות ומפנים אצבע מאשימה לפרופ' טרכטנברג

למרות שמחצית מהקורסים באוניברסיטאות מבוטלים בשל שביתת הסגל הזוטר, בוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) ביקשו לחדש את המו"מ רק בשבוע הבא. מאז יום א' האחרון לא התקיימה פגישה בין הצדדים, ובסגל הזוטר טוענים כי מדובר בזלזול מצד ראשי האוניברסיטאות וניסיון לעייף את המרצים, שצפויים להיפגע כלכלית מהשביתה.

היום (ג') הפגינו מרצים סמוך לאוניברסיטת חיפה, והפגנות נוספות יתקיימו באוניברסיטאות בן גוריון ותל אביב. אך בניגוד למאבק הרופאים, שביתת המרצים לא מצליחה לעורר הד תקשורתי. גם מעורבות פוליטית לא נרשמה עד כה, למעט הפגנת סולידריות מצד ח"כ אילן גילאון, שהגיע ביום א' להפגנה באוניברסיטת תל אביב.

ביקורת חריפה נשמעה גם כלפי פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), על כך שהפסיק להגיע לפגישות המו"מ עם הסגל הזוטר. "טרכטנברג מתעלם מהעובדה שלא מתקיימים לימודים בפועל, ואי קיום מו"מ רציף מולנו משקף התנהלות שערורייתית", אומרת ד"ר אסתר סרוק, מראשי המאבק.

הסגל הזוטר מונה 9,300 מרצים ועוזרי הוראה באוניברסיטאות. כ-5,000 מתוכם הם מרצים בעלי דוקטורט, שמפוטרים מדי סמסטר או שניים ומועסקים מחדש.

גורמים בור"ה טוענים שהציעו למרצים בעלי דוקטורט חוזים ל-4-5 שנים. אך בסגל הזוטר דורשים חוזים ל-7-10 שנים. עוד הם דורשים להאיץ את מתן התקנים עבור מרצים מן המניין, להגדיל הפרשת המעסיק לפנסיה ב-1%, לצמצם את העומס בכיתות ולהעניק תוספת שחיקה של 2.9% בשנה לארבע השנים הקרובות.

בור"ה אמרו כי הסגל הזוטר הוא שהפסיק את המו"מ ופתח בשביתה, אך למרות זאת יש "שיחות טלפוניות" כל העת.