משרד התקשורת יפחית את תעריפי הקישוריות הקווית

המשרד החליט שלא לחכות עד שייושמו המלצות ועדת חייק להקמת שוק סיטונאי חדש, ובראש ובראשונה יפחית את תעריפי הקישוריות בין הרשתות הנייחות

משרד התקשורת מתכוון להפחית את תעריפי הקישוריות ברשתות התקשורת הקווית, עם סיום עבודתה של חברת הייעוץ פרונטיר, שצפויה להגיש את המלצותיה בקרוב. המשמעות: המשרד החליט שלא לחכות עד שייושמו המלצות ועדת חייק להקמת שוק סיטונאי חדש, ובראש ובראשונה יפחית את תעריפי הקישוריות בין הרשתות הנייחות. בכוונת המשרד לשים דגש על הסדרה כוללת של התעריפים, וליצור השוואה בין תעריפי הקישוריות בסלולר לנייח בתוך שנתיים-שלוש.

שר התקשורת, משה כחלון, טרם הודיע אם הוא מאמץ את מסקנות ועדת חייק או חלק מהן. על כן, ההחלטה לאמץ את ההמלצה להפחית את תעריפי הקישוריות בלבד, מתוך שאר ההמלצות, משמעותה שהוא מקבל את הדוח באופן חלקי.

בטיוטת המלצות חייק נכתב שיש להפחית את תעריפי הקישוריות הקווית לרמה של אגורה בלבד. היום הקישוריות הנייחת עומדת על 4 אגורות. ואולם, בסופו של דבר החליטה הוועדה להשמיט את ההמלצה להפחית את תעריפי הקישוריות, והעדיפה להסתפק בקביעה, שלפיה כדי להסדיר שוק סיטונאי חדש יש לטפל בתעריפי הקישוריות בין הרשתות הנייחות.