תקציב הפרסום של רשת סטימצקי ב-6 מיליון שקל יוצא למכרז

ל"גלובס" נודע, כי על התקציב צפויים להתמודד גיתם, ברוקנר, באומן, אדלר וגם שלמור שמחזיק בתקציב

משרדי הפרסום גיתם BBDO, ברוקנר-נטע-יער, באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי מתמודדים על תקציב הפרסום של סטימצקי - כך נודע ל"גלובס". נראה, כי גם משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, המטפל כיום בתקציב, ייקח חלק בהתמודדות. בשלב זה מדובר במכרז הכולל מצגות אסטרטגיה בלבד. על-פי ההערכות, עומד תקציב הפרסום של הרשת על 6 מיליון שקל.

סטימצקי הפכה למפרסמת בסדר גודל בינוני רק בעשור האחרון. במשך שנים ארוכות התנהל הפרסום של סטימצקי באופן עצמאי, ללא התקשרות עם משרד פרסום כלשהו. הסיסמה הפרסומית המיתולוגית שליוותה את הרשת במשך שנים הייתה "ספרים זה סטימצקי", והפרסום כלל בדרך-כלל תשדירים ברדיו ומודעות בעיתונות, ללא שימוש בטלוויזיה. באמצע שנות ה-2000 החלה הרשת לבחון לראשונה התקשרות מסודרת עם משרד פרסום ובסופו של דבר היא בחרה במשרד הפרסום פוגל אוגילבי.

ההתקשרות לא החזיקה מעמד זמן רב - בין היתר בשל שינויי הבעלות בסטימצקי. הרשת נרכשה על-ידי קרן מרקסטון, שתקציב הפרסום שלה טופל אז בשלמור-אבנון-עמיחי. תוך תקופה קצרה הועבר התקציב מפוגל לשלמור ושם הוא מטופל מאז.

כאמור, המעבר לשלמור שינה לחלוטין את ההתנהלות הפרסומית של סטימצקי, שהחלה לפרסם מאז גם בטלוויזיה. הדגש של הקמפיינים השונים היה מיצובה של הרשת כמי שמקדמת את אהבת הספרים.

כך למשל, עלה לאוויר קמפיין שבו כל ההיכרות בין בני זוג מתחוללת באמצעות ספרים. בנוסף נערכו פעילויות שיווקיות-פרסומיות שונות כדוגמת יצירת מדף הספרים של סטימצקי - מדף וירטואלי שעליו יכול הקהל להניח את הספרים האהובים עליו.

סטימצקי היא הרשת הקמעונאית הגדולה ביותר לספרים, כתבי עת ומוצרים נוספים. בסניפים נמכרים, מלבד ספרים, גם מוצרים אחרים הקשורים לתרבות פנאי, ביניהם קלטות וידיאו, DVD, דיסקים וכדומה. בנוסף, לרשת פעילות ייבוא, הפצה, ייצוא והוצאה לאור.