הדולר טיפס 0.2% ל-3.78 שקלים; האירו סביב 4.94 שקלים

שערו היציג של המטבע האירופי נקבע בעלייה של 0.2% ■ בעולם הדולר נחלש מול האירו ■ הסנאט האיטלקי יעביר היום הצבעת אמון בממשלה שתסלול את הדרך לאישור תוכנית הצנע

שערו היציג של הדולר נקבע היום (ה') בעלייה של 0.23% על 3.784 שקלים, לאחר שנסחר במהלך רוב רובו של יום המסחר הבין-בנקאי במגמה שלילית. האירו עלה ב-0.2% לשער יציג של 4.94 שקלים.

בזירה העולמית, הדולר נסחר מול האירו בירידה של כ-0.2% לשער של 1.306 דולר לאירו, ואילו הין היפני נסחר בשער של 78.030 ין לדולר.

מנכ"ל קבוצת פריקו יוסי פריימן טען כי "עד שלא יתבצע שינוי מהותי, שפירושו הנהגת מנגנון פיסקאלי מרכזי באיחוד האירופי, בדומה למנגנון המוניטארי הקיים, האירו ימשיך להיחלש, ובתחילת בשנת 2012 הוא אף עשוי לרדת אל עבר 1.25 אירו לדולר ואף פחות מכך". לדברי פריימן, "ההתחזקות הזמנית של האירו היא בגדר הזדמנות מכירה, שכן כל זמן שהאירו נסחר מתחת לרף ה-1.3280 המגמה נותרה להיחלשותו".

פריימן הוסיף כי "פוטנציאל פיחות השקל לעומת זאת מוגבל, עד לתנועה לרמה של 3.80-3.85. עם זאת, אין שינוי בהערכת פריקו שלפיה בטווח הארות נתוני המאקרו הטובים של ישראל יתמכו בהתחזקות השקל מול הדולר".

כאמור, ההודעה אתמול של הבנק המרכזי האירופי על מתן הלוואות בהיקף של 490 מיליארד דולר, הקפיצה אתמול את השווקים באירופה, אבל השמחה התחלפה במהרה לדאגה עם פרסום העובדה ש-523 בנקים ברחבי אירופה פנו לבנק על מנת לקבל את ההלוואות שהבנק הציע, מה שמצביע על בעיית נזילות חמורה בקרב הבנקים.

היום צפוי הסנאט האיטלקי להצביע על הצבעת אמון בממשלה במטרה לזרז את תוכנית הצנע בהיקף של 33 מיליארד דולר שהגתה הממשלה במטרה להיאבק בהתדרדרות של הכלכלה האיטלקית. המטרה מהמלך הזה היא לאשר את התוכנית כבר לפני חג המולד. (לסיפור המלא)