ת"א ננעלה בירידות: דסק"ש טסה 5.3%; פרטנר ירדה 1.1%

בנק ישראל הותיר את ריבית ינואר על 2.75% ■ כיל צפויה להודיע אם היא מסכימה למתווה האוצר למימון פגעי ים המלח ■ בשווקים הגלובליים ניכרה מגמה מעורבת

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (ג') בירידות קלות. המשקיעים הגיבו היום להחלטת הריבית מאתמול, בעוד בורסות העולם שבות היום לפעילותן אחרי חופשת החג. בנק ישראל הותיר כאמור את הריבית לחודש ינואר ברמה של 2.75%. בבורסות אסיה נרשמו הבוקר ירידות שערים במחזורי מסחר נמוכים, בעוד המסחר באירופה התנהל במגמה מעורבת, במקביל למסחר המקומי. גם החוזים העתידיים בניו-יורק אותתו על פתיחה מעורבת, עם נטייה לירידות.

כאמור, בנק ישראל השאיר אתמול באופן מפתיע ובניגוד לציפיות את הריבית לחודש ינואר ללא שינוי, ברמה של 2.75% - לאחר שבחודש שעבר הוריד את הריבית בכ-0.25%. בהודעת בנק ישראל נכתב: "ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי עקבית עם מדיניות ריבית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים". עוד ציינו כלכלני הבנק כי "תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל, בכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית בבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין". (לסיפור המלא)

עוד בזירת המאקרו המקומית, בנק ישראל הוריד אתמול את תחזית הצמיחה לכלכלת ישראל לשנת 2012 מ-3.2% ל-2.8%. שיעור הצמיחה ב-2011 צפוי לעמוד על 4.8%, ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, כבר הודיע כי ככל הנראה שיעור הצמיחה ל-2012 יירד. עוד העריכו בבנק כי שיעור האבטלה צפוי לעלות מ-5.6% ברבעון השלישי של 2011 ל-6.4% ברבעון הרביעי של 2012.

בהמתנה להודעת כיל

מניות החברות של אילן בן דב, סקיילקס , סאני ופרטנר המשיכו לרכז עניין רב, על רקע ההודעה כי בן דב ימכור חלק ממניות פרטנר שמחזיקה סקיילקס "במחיר הגבוה משמעותית ממחיר פרטנר בשוק". אתמול נחשף ב"גלובס", כי גם לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, שוקלת למכור מניות פרטנר שברשותה במידה וסקיילקס של אילן בן דב תמצא קונה לחלק מהמניות שלה. לאומי פרטנרס מחזיקה ב-5% מפרטנר. יצויין כי מניתוח "גלובס" עולה כי אילן בן דב מופסד 750 מיליון שקל "על הנייר" בפרטנר.

בתוך כך בן דב, בעל השליטה בטאו המבקשת הסדר חוב ממחזיקי האג"ח, שיגר היום מכתב לנציגות מחזיקי האג"ח ב' ו-ג' של החברה, בו הוא קורא להם לשוב לשולחן המו"מ כבר משבוע הבא - ולא ללכת להליכים משפטיים, שכן, מחזיקי האג"ח זימנו אסיפה דחופה ב-1 בינואר ומאיימים בפירעון מיידי של האג"ח, ובן דב מציב להם אולטימטום: אם תפנו לבית המשפט - המו"מ בטל. הוא גם קורא למחזיקי האג"ח לבטל את האסיפה ב-1 בינואר.

כיל ריכזה עניין רב לאחר שאתמול נסחרה במחזור גדול, היום צפויה החברה להודיע האם היא מסכימה למתווה שהציע לה שר האוצר יובל שטייניץ, ולממן לא פחות מ-90% מעלויות התוכנית לשיקום ים המלח שהיקפה עומד על כארבעה מיליארד שקל. אם כיל לא תסכים למתווה, שטייניץ יפעל להקמת "ועדת ששינסקי ב'" לבחינת חלקה של המדינה במשאבי ים המלח. (לסיפור המלא)

השותפות בקידוח "לוויתן" רציו ,דלק קידוחים ואבנר ריכזו עניין לאחר הדיווח ב"גלובס" כי קידוח הנפט ב"לוויתן" אמור להתחיל בתחילת חודש ינואר. אסדת "הומר פרינגטון" עושה דרכה לישראל וצפויה להגיע בתחילת החודש לאזור הקידוח.

שיכון ובינוי דיווחה היום לבורסה כח חברת בת שבבעלותה תמכור 50% מזכויותיה במתחם קרקע בצומת קריית אתא בהיקף של כ-55 מיליון שקל לחברת בת של מפעילת חנויות "איקאה" בישראל.

חברת אורמת טכנולוגיות בלטה לאחר הודעתה מאתמול כי חברת בת שלה, אורמת נבאדה, חתמה על הסכם על סך 21.4 מיליון דולר עם חברת תרמו 1, חברה בת של סירק אנרג'י, להקמת יחידת כח גיאותרמית ביוטה, ארה"ב. (לסיפור המלא)

מניות סקטור הגז והנפט המשיכו לרכז עניין לאחר שרשמו ירידות שערים אתמול, נציין את גלוב אקספלוריישן , מודיעין וגוליבר .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]