בן דב למחזיקי אג"ח טאו: רוצים הסדר? ותרו על ביהמ"ש

עורך דינו של בן דב שיגר היום מכתב למחזיקי האג"ח: "שובו למו"מ אינטנסיבי כבר משבוע הבא; אל תנקטו הליכים משפטיים" ■ קורא למחזיקי האג"ח לבטל את האסיפה שנקבעה ל-1 בינואר - ולא ללכת לפירעון מיידי של האג"ח

אילן בן דב, בעל השליטה בטאו המבקשת הסדר חוב ממחזיקי האג"ח, שיגר היום (ג') מכתב לנציגות מחזיקי האג"ח ב' ו-ג' של טאו, קורא להם לשוב לשולחן המו"מ כבר משבוע הבא - ולא ללכת להליכים משפטיים.

"בן דב מברך על קיום המשא ומתן בין הצדדים בניסיון להגיע לפתרון מוסכם והוא מאמין כי דרך המשא ומתן תניב לכל הצדדים תוצאות טובות בהרבה מכל חלופה אחרת", כותב בן דב באמצעות עורך דינו, יוסי אברהם. הוא מציע למחזיקי האג"ח "לשוב לשולחן הדיונים ולקיים משא ומתן אינטנסיבי וענייני בנוכחות כל הצדדים, במטרה לגבש הצעה לפתרון מוסכם שיהיה על דעתם של כל הצדדים, כולל הנושים האחרים, לרבות בנק לאומי. לצורך זה אני מציע לקבוע פגישה למשא ומתן כבר בשבוע הראשון של ינואר 2012".

כזכור, בנק לאומי ומחזיקי האג"ח הביעו התנגדות להצעת הסדר החוב של טאו, לפיה מתבקשים מחזיקי האג"ח מסדרות ב' ו-ג' למחוק חוב בסכום של 310 מיליון שקל. בתמורה יקבלו המחזיקים שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 248 מיליון שקל, תשלום של 30 מיליון שקל במזומן, 15% ממניות טאו וביטחונות של 16.25% ממניות חברת סאני.

מחזיקי האג"ח זימנו אסיפה דחופה ב-1 בינואר ומאיימים בפירעון מיידי של האג"ח, ובן דב מציב להם אולטימטום: אם תפנו לבית המשפט - המו"מ בטל. הוא גם קורא למחזיקי האג"ח לבטל את האסיפה ב-1 בינואר.

"הסכמתו של מר בן דב לניהול משא ומתן במטרה לגבש פתרון מוסכם כאמור, מותנית בכך שאתם, כנציגי בעלי האג"ח, תתחייבו שלא לנקוט הליכים משפטיים כנגד החברה או כנגד הדירקטורים או נושאי המשרה שלה או כנגד מרשי, וכן להימנע מכל מעשה או פעולה אחרת כגון אך לא רק, העמדה לפירעון מידי של חובות החברה או כל חלק מהם, שיש בה כדי למנוע או לסכל את גיבוש ההסדר", כותב עורך דינו של בן דב.

חברת ההשקעות טאו נתונה במשבר קשה מזה 4 שנים. את 9 החודשים הראשונים של השנה היא סיימה בהפסד של כ-98 מיליון שקל, בהמשך להפסד של מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות, הפסדים שיצרו גירעון של כחצי מיליארד שקל בהון העצמי. ‏