אלי ישי אישר תוספת של עד 25% הנחה בארנונה לזכאים

הבוקר אישר שר הפנים אלי ישי את השינויים בטבלאות ההנחה בארנונה ■ משפחות זכאיות יזכו לתוספת של 25% בהנחה על הארנונה, בעוד המילואימניקים יזכו להנחה של 5%

תוספת של 25% הנחה בארנונה למשפחות זכאיות והנחה של 5% בארנונה למשרתי מילואים - אלו הם רק חלק מהשינויים בטבלאות ההנחה בארנונה שאישר הבוקר שר הפנים אלי ישי. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", החליט סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי לשנות את טבלאות ההנחות בארנונה, בהתאם להמלצות הוועדה לבחינת הנחות ופטורין בארנונה בראשות מנכ"ל משרד הפנים לשעבר, דב קהת, שמונתה על ידו לבחון את הנושא.

ועדת קהת, שבה חברים פרופ' עלי מרצבך, פרופ' יוחנן שטסמן, גב' לילי פיינטוך ממשרד הפנים, רו"ח גולן זהרין, גב' מלי שיאון ורו"ח ישראל רוט, מצאה כי לאחר עשור בו לא עודכנו טבלאות ההנחות, יש לשנותן ולהתאימן למצב בישראל כיום - הקושי הכלכלי בו נתונים זוגות צעירים, סטודנטים , נכים ועלייה בעלויות אחזקת הבית.

בפני ועדת קהת הופיעו נציגי התאחדות הסטודנטים, יו"ר איגוד המגד"ים, ראשי רשויות מקומיות, חברי כנסת, נציגי עמותות ילדים בסיכון, נציגי עמותות לקשישים, ואישי ציבור.

על פי המלצות "ועדת קהת", יועלו מבחני ההכנסה כך שסף ההכנסה למשפחה הזכאית להנחה יועלה בכ-25%; תינתן הנחה בארנונה של 66% לסטודנטים במעונות, תנתן הנחה למשפחות בהם נכה במשפחה בהתאם למספר הנפשות במשפחה (עד 5 נפשות 100 מ"ר, או 170-110 מ"ר במידה והנכה חי על כסא גלגלים), וכן הוחלט כי ילד במשפחה עד גיל 5 יחשב כשתי נפשות. האפשרות למתן הנחה תחול רטרואקטיבית שלוש שנים.

עוד יזכו להנחה בארנונה נכים בשיעור של 90% והם יהיו זכאים להנחה בשיעור של 50% מארנונה. כמו כן הוחלט כי שכר לימוד ינוכה מההכנסה השנתית לצורך חישוב הזכאות להנחה, תמלוגי המילואים ינוכו מההכנסה השנתית לצורך חישוב הזכאות וכי מלגות פטורות ממס לא יכללו בהכנסות לחישוב הזכאות.

במסיבת עיתונאים שקיים בירושלים הודיע ישי על הקמת מנגנוני תיאום ובקרה בין הרשויות השונות (רשות המיסים, ביטוח לאומי, ועדת ההנחות) על מנת להקל על הליך קבלת ההנחות והבטחת אמינות המידע אודות הכנסות המבקשים. "לא ניתן להתעלם מהמחאה החברתית בישראל. מטרת מימוש המלצות הדו"ח להקל על השכבות החלשות, הסטודנטים , הזוגות הצעירים וחיילי המילואים", אמר ישי.