רבל ורביב יתמזגו לחברה המוכרת ביותר מחצי מיליארד ש'

קרן פימי שבראשות ישי דוידי, צפויה להחזיק 20.3% בחברה המשותפת לשתי יצרניות המכלולים לרכב שבשליטת קיבוץ רביבים

13 שנה לאחר שקיבוץ רביבים החליט להפריד את שני המפעלים התעשייתיים שלו המייצרים רכיבים לתעשיית הרכב, צפויים רבל ורביב להתמזג מחדש. היום פרסמה חברת רבל הציבורית דיווח, ולפיו היא בוחנת אפשרות להתמזג עם חברת רביב הפרטית בעסקת הקצאת מניות, שלאחריה יחזיקו בעלי המניות של רביב כ-65% מהחברה המשותפת. עם זאת, שיעור המניות המדויק אשר יוקצה לרביב במסגרת העסקה, יחושב בהתאם להערכות שווי שיבוצעו לשתי החברות על-ידי מעריך בלתי תלוי.

רביב, שנוסדה ב-1971, עוסקת בייצור מכלולים וחלקים לתעשיית הרכב, הכוללים בין היתר מערכות התזה, שסתומים למערכות הדלק והבלמים, וכן חלקי פלסטיק שונים הנמצאים בכיסאות, דלתות וסביבת הנהג ברכב. בשנת 2009 רכשה רביב את פעילותה של ארקל מקיבוץ בית זרע, ומלבד זאת יש לה אתרים נוספים בארה"ב, קנדה, סין ורוסיה.

רבל הוקמה ב-1994 על-ידי רביב, כחברה-בת העוסקת בייצור מערכות אוורור למכלי הדלק ורכיבים נלווים. ארבע שנים לאחר ההקמה, עם קבלת ההזמנה הראשונה לייצור שסתומים לרכבי פולו של פולקסוואגן, החליטה רביב להפריד את פעילות השסתומים לתאגיד נפרד, לשם יצירת מוניטין עצמאי.

המטרה של הקיבוץ וקרן פימי - אחת מבעלות העניין ברבל, במיזוג המחודש, היא יצירת חברה בעלת נפח פעילות גבוה יותר - מה שיביא לחיסכון ושיפור בפעילות, תוך ניצול יתרון הגודל וחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה.

רבל פרסמה היום את תוצאותיה של רביב, ומהן עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2011 היה לה מחזור מכירות בהיקף של 53.4 מיליון אירו ורווח נקי של 3.3 מיליון אירו; זאת ביחס למכירות של 58.2 מיליון אירו ורווח נקי של 4.8 מיליון אירו בכל שנת 2010.

רבל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות בהיקף 35.2 מיליון אירו ורווח נקי של 2 מיליון אירו. כך, חיבור שתי החברות אמור ליצור חברה בעלת מחזור מכירות שנתי של 115 מיליון אירו.

לאחר השלמת המיזוג יחזיק קיבוץ רביבים 58.2% בחברה המשותפת. קרן פימי נכנסה להשקעה ברבל באוקטובר 2009, לאחר שרכשה את החזקתה של קרן שמרוק (18.8%), שהשקיעה בחברה בשנת 2004. ביולי 2010 העבירה פימי הלוואת מזנין בהיקף של 10 מיליון דולר לחברת רביב, הכוללת אופציה להמרת ההלוואה ל-21.2% מהון המניות של רביב. כך, לאחר המיזוג צפויה פימי להחזיק 20.3% בחברה המשותפת.

בעלת מניות משמעותית נוספת בשתי החברות היא חברת ווינסלו, שבשליטת שמואל וולודינגר - שותף בכיר בפימי, שהשקיע בחברות עוד לפני הקרן. לאחר המיזוג צפוי וולודינגר להחזיק 14.5% בחברה המשותפת.

השינוי מבנה הבעלות על ברבל ורביב
 השינוי מבנה הבעלות על ברבל ורביב