רשת משיקה את The Voice: "לא התוכנית הכי יקרה בסביבה"

עלות ההפקה - כ-280 אלף דולר לפרק ■ רשת עוברת השבוע ל-4 ימי שידור

"אין לי מה להגיד מלבד שיבושם להם בקשת" - כך אמר היום (א') סמנכ"ל התוכן של זכיינית ערוץ 2 רשת, אילן דה פריס, לרגל עלייתה לשידור של התוכנית "The Voice" ביום שבת הקרוב. דה פריס התייחס בדבריו לדמיון בין הפורמט של "בית ספר למוסיקה", שפרק הגמר שלו שודר אתמול, לבין הפורמט של "The Voice".

ביום רביעי הקרוב יתחלפו רשת וקשת בימי השידור כמתחייב מתנאי הזיכיון שלהן. רשת תעבור לשדר 4 ימים בשבוע מרביעי עד שבת.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום ברשת לקראת עלייתה לאוויר של "The Voice", התייחס דה פריס למעבר של החברה לשידור של 4 ימים בשבוע בתקופה שנחשבת לרגישה מאוד בענף, וכן לתחרות עם הזכייניות אחרות. לדבריו, "התחרות לא משמעותית, אבל אם תתקיים, נדע להשיב מלחמה".

בשלב זה לוח השידורים של רשת יהיה מורכב מתוכניות דגל כגון "המירוץ למיליון", "אחד נגד 100" וכן "The Voice" שתתחיל מפעם בשבוע ובהמשך תעבוד לשדר פעמיים בשבוע.

לדברי דה פריס, יש ב-"The Voice" השקעה כספית גדולה שמורכבת מצוות גדול מאוד של אנשים שעובדים עליה, אך היא "לא התוכנית היקרה ביותר שמסתובבת בסביבה. זהו תקציב סביר שבהחלט אפשר לעמוד בו".

לפני מספר חודשים פורסם ב"גלובס" כי עלות הפקת פרק ב-"The Voice" מוערך בענף בסכום של 280 אלף דולר. ואולם, לא מן הנמנע כי הסכום ירד לאורך הדרך במקצת עקב המשבר בשוק הפרסום. את התוכנית תפיק בישראל חברת קונסטנטין.

מקשת לא נמסרה תגובה לדברים.

הצלחה עולמית

"The Voice" הינו פורמט הולנדי שפותח על-ידי חברת טלפה שבראשה עומד ג'ון דה מול. בהולנד היא הפכה לתוכנית הטלוויזיה המצליחה ביותר בהיסטוריה של התחנה RTL4.

גם ברשת NBC האמריקנית הגיעה התוכנית לשיא צפייה של 15 מיליון צופים, הכפילה את הרייטינג הממוצע של התחנה ובימים אלה יוצאת לעונה שנייה.

יצוין כי רשת הייתה החברה השלישית בעולם שקנתה את הפורמט. מאז נקנה הפורמט על-ידי 36 תחנות שידור בעולם, והוא צפוי להיות משודר כבר בתקופה הקרובה בלמעלה מ-60 מדינות.