לאחר פרישת גליה מאור: משחק הכיסאות בהנהלת לאומי

לא משנה מי יחליף את מאור הפורשת - שלושה ראשי חטיבות בקווי העסקים המרכזיים - עסקית, בינלאומית ובנקאית - צפויים לעזוב והמנכ"ל החדש יוכל לעצב הנהלה חדשה כרצונו

כשמתחלף מנכ"ל בנק, מתחלפת איתו גם ההנהלה. אין סימן שאלה בסוף המשפט הזה, זו עובדה. השוו את הנהלת בנק הפועלים של ציון קינן לזו של צבי זיו בשנת 2009. השוו את הנהלת בנק דיסקונט של ראובן שפיגל לזו של גיורא עופר בשנת 2010. בשני הבנקים התחלפו כל הנושאים בתפקידי הליבה, וזה בדיוק מה שיקרה בשנה הקרובה בבנק לאומי.

לא משנה מי יחליף את גליה מאור הפורשת - רקפת רוסק עמינח, רוני חזקיהו או מישהו אחר, בכל תרחיש שלושה ראשי חטיבות בקווי העסקים המרכזיים - עסקית, בינלאומית ובנקאית - צפויים לעזוב והמנכ"ל החדש יוכל לעצב הנהלה חדשה כרצונו. לאומי ייכנס לטלטלה גדולה. מנהלים רבים יזוזו מתפקידם וחלקם אף עשויים לעזוב את הבנק.

רקפת רוסק עמינח לא תישאר בבנק אם לא תמונה למנכ"לית, ואם תתמנה, תפקיד ראש החטיבה העסקית יתפנה מאליו.

צבי איצקוביץ, ראש החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית, צפוי לעזוב עם פרישת מאור, ולגבי ברוך לדרמן, המכהן כראש החטיבה הבנקאית בקדנציה ארוכה מאוד, מאז 2007, ספק אם הוא ימשיך לאורך זמן עם מנכ"ל חדש.

אבל לא אלמן ישראל ומאור השכילה לבנות בלאומי קאדר חזק של מועמדים פנימיים מצוינים.

על החטיבה העסקית עשויים להתמודד שניים - קובי הבר (43), ראש החטיבה לכספים וכלכלה, לשעבר ראש אגף התקציבים באוצר וכוכב עולה בבנק, ויואל מינץ (57), כיום ראש מערך נדל"ן, בעל ותק של 32 שנים בבנק.

על החטיבה הבנקאית עשויים להתמודד דני כהן (47), כיום ראש מערך משאבי אנוש וקודם לכן מנכ"ל לאומי קארד, ותמר יסעור (46), מחליפתו בלאומי קארד, וקודם לכן ראש מערך השיווק.

חבר הנהלה נוסף הוא ראש חטיבת שוקי הון, פרופ' דני צידון. ככל הידוע, לצידון, אחד הכלכלנים המוערכים בישראל, שאף דחה בזמנו הצעות לתפקיד המפקח על הבנקים, אין שאיפות לשנות את הפוזיציה שבה הוא נמצא.

מעבר למועמדים הפנימיים, לא מן הנמנע שהמנכ"ל החדש יצרף להנהלה שחקני חיזוק חיצוניים. המועמד הטבעי הוא החשב הכללי לשעבר, שוקי אורן, שמסיים תקופת צינון בקיץ 2012. אורן הגיע לאוצר מתפקיד מנכ"ל לאומי שווייץ, וחזרתו לבנק לא תפתיע.

מי יזוז ולאן
 מי יזוז ולאן