בומבך: לבטל מינוי בכיר בשיבא שנתן יחס מועדף לאלי הורביץ

ל"גלובס" נודע, כי מדובר בפרופ' ארנון אפק, סגן מנהל שיבא ■ הדרישה הגיעה לאחר שמנהל ביה"ח הודה שהורביץ קיבל, לכאורה, יחס מועדף ■ "זו מדיניות מפלה של חולים"

פרשת אשפוזו של אלי הורביץ, מנכ"ל טבע לשעבר, מסרבת לדעוך. ל"גלובס" נודע כי עו"ד אילן בומבך, יו"ר האגודה לרפואה ולמשפט, פנה למשרד הבריאות ולמבקר המדינה, בדרישה לבטל את מינויו של סגן מנהל ביה"ח שיבא, פרופ' ארנון אפק, לראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות.

זאת, בעקבות איגרת ששלח מנהל שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, לעובדיו, ובה הפריך את טענות בתו של הורביץ בדבר טיפול רפואי לקוי באביה. קצפו של בומבך יצא, לאחר שרוטשטיין הודה באיגרת כי ביה"ח נוהג להעניק יחס מועדף, לכאורה, לאנשים מיוחסים כדוגמת הורביץ. רוטשטיין הזכיר באיגרת את פרופ' אפק, כמי שאמור היה להעניק את היחס המועדף - "ליווי אישי" להורביץ ומשפחתו כדבריו.

"לדאבוני, כמנהל המרכז הרפואי, נבצר ממני ללוות את אלי במהלך אשפוזו כפי שאני נוהג תמיד לעשות במקרים דומים... הבטחתי לחתנו של אלי שפרופ' אפק, סגן מנהל ביה"ח, ילווה באופן אישי את הטיפול באלי ואת בני משפחתו שלצידו. וכך היה", כתב רוטשטיין.

"מדיניות לא חוקית ולא מוסרית"

במכתב ששלח לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ולמנכ"ל משרדו, פרופ' רוני גמזו, כתב בומבך כי "העובדה שסגן מנהל ביה"ח שיבא, פרופ' ארנון אפק, הוא זה שנתן בפועל את היחס המועדף למר הורביץ ז"ל, כאשר ימים אחדים טרם פרסום האיגרת פורסם כי הוא נבחר על ידיכם (במכרז) לכהן כראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות - היא גושפנקה רשמית שאין חזקה ממנה כדי לאשר במעשה ובפועל את המדיניות המפלה של חולים במדינת ישראל".

לדברי בומבך, ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות אחראי בפועל על ניהול בתי החולים הממשלתיים, ולכן לא ניתן למנות לתפקיד אדם שהוציא לפועל "מדיניות לא חוקית ולא מוסרית, מדיניות אינטרסנטית שפוגעת באופן ישיר בחולים אחרים".

בומבך הזכיר בהקשר הזה גם את ניגוד העניינים שבמסגרתו פועל משרד הבריאות, כמי שמשמש גם כבעלים של בתי החולים הממשלתיים וגם כמי שאמור לפקח עליהם כרגולטור. "אין דוגמא מובהקת מזו לבעייתיות הקיימת בריבוי הכובעים של משרד הבריאות ובעובדה כי ראשיו מגיעים מתוך מערכת בתי החולים הממשלתיים. לא די בכך שלא נעשה די כדי למנוע מקרים אלו, כי אם בעצם מינוי מסוג זה מתחזקת מדיניות פוגענית זו", כתב.

ממשרד הבריאות נמסר היום (ד') כי הלשכה המשפטית במשרד לא מצאה דופי בהתנהלותו של פרופ' אפק. עוד נמסר כי על פי טענת אפק, הוא לא העניק "ליווי אישי" כפי שכתב מנכ"ל שיבא, אלא טיפל בתלונת המשפחה כשזו הגיעה אליו בעקבות טלפון שקיבל מרוטשטיין ולאחר הידרדרות במצבו של הורוביץ. בהנהלת שיבא מסרו שההבטחת רוטשטיין בדבר ליווי אישי מצד אפק נמסרה למשפחת הורביץ רק לאחר שזו התלוננה בדבר טיפול לקוי לכאורה.