בנק אגוד על רבד: מחיר יעד גבוה ב-90% מהשווי הנוכחי

בבנק אגוד מציינים כי ההשקעה ברבד היא "הזדמנות להשקיע בפורטפוליו של נכסים איכותיים המניבים תשואה של כ-20% בשוויה הנוכחי של המניה"

בבנק אגוד מזהים פוטנציאל במניית חברת הנדל"ן המניב רבד , ומעניקים לה המלצת "קניה" במחיר יעד של 11.5 שקל, גבוה בכ-90% משוויה הנוכחי בבורסה, העומד היום על כ-6 שקלים. שוויה הנוכחי של החברה עומד על כ-160 מיליון שקל.

במחלקת הברוקראז' של אגוד מציינים בסקירה שפרסם הבנק כי החברה שבשליטת יגאל אהובי נסחרת במכפיל הון נמוך של 0.47, המשקף לראיית הבנק "תרחיש פסימי לירידה של 20% לפחות בשווי נכסי החברה". באגוד מציינים כי ההשקעה ברבד היא "הזדמנות להשקיע בפורטפוליו של נכסים איכותיים המניבים תשואה של כ-20% בשוויה הנוכחי של המניה".

האנליסט בני דקל מציג בסקירה מספר נקודות חוזקה שהוא מזהה ברבד, ובין היתר מציין כי מרבית נכסיה מושכרים לדיירים בדירוג גבוה ובחוזי שכירות ארוכי טווח, וכי כ-80% משווי נכסיה מפוזר בגרמניה, שוויץ וישראל - מדינות בהן כלכלה איתנה. דקל סבור כי "לאורך שנות פעילותה, ידעה רבד לנצל הזדמנויות נקודתיות ולרכוש נדל"ן איכותי במחירים אטרקטיביים במדינות איתנות ויציבות". לדבריו, רבד ניצלה את המשבר הכלכלי כדי להשביח את נכסיה וכי "כיום, ממשיכה רבד לנצל את השלכות המשבר תוך פנייה לשווקים נוספים, הנמצאים במצב קשה, כדוגמת שוק הנדל"ן באירלנד".

מנגד, דקל מזהיר כי המשך המשבר הכלכלי עלול להמשיך את מגמת ירידת שווי נכסיה של רבד, ומציין כי בשנה הקרובה עליה לפרוע כ-40% מסך חובה, ומעריך כי היא תצליח למחזר חוב רק לשניים משלושת הנכסים בגינן רשומים מרבית החובות שהיא נדרשת להשיב.