ח"כ כבל: לקיים דיון בכנסת בסבב המינויים של כתבי קול ישראל

פנה ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, רוני בר-און, בבקשה לקיים דיון דחוף על סבב המינויים האחרונים של כתבי רשות השידור: "מדובר בסבב מינויים תמוה"

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) פנה היום (ד') ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ רוני בר-און, בבקשה לקיים דיון דחוף על סבב המינויים האחרונים של כתבי רשות השידור. "מדובר בסבב מינויים תמוה", כתב כבל לבר-און.

בתחילת השבוע הודיעה רשות השידור על סבב מינויים בקול ישראל. "סבב המינויים הוא צעד מקצועי מתבקש, שנועד לחדש ולרענן את עבודת המערכת ולהבטיח את הצלחתה של רשת ב' כרשת ציבורית מובילה בתחום החדשות והאקטואליה", אמר אז מנהל קול ישראל, מיקי מירו.

עיתונאים מתוך ומחץ לרשות הביעו תמיהה על ההחלפת תחומי הסיקור של הכתבים. "עיתונאי טוב הוא עיתונאי ותיק. סבב מינויים כללי כזה פשוט פוגע בתחנה ובעיתונאים עצמם", אמרו מספר עיתונאים ל"גלובס".

"עיתונאים צריך להתמקצע בתחום הסיקור. להכיר את הדמויות היותר מרכזיות והפחות מרכזיות בתחום סיקורם, להפוך לכתובת מוכרת בעיני הציבור ולהכיר מקורות - כל זה לוקח הרבה מאוד זמן. מה הטעם בשינוי כללי כזה?".

רשות השידור הודיעה על שינוי תחום סיקור של 8 כתבים. בין היתר יוחלפו כתב הכנסת לשעבר, רן בנימיני, שישמש מעתה הכתב הכלכלי שיסקר את משרד האוצר, בנק ישראל והלמ"ס; כתב הכלכלה והדתות, אמוץ שפירא, שישמש כתב לענייני משפט; כתב השטחים, אופיר ברק, שישמש מעתה הכתב בכנסת; כתב המערכת, מנחם כהן, ישמש כתב פנים ומוניציפאלי בירושלים; שי זילבר, ששימש בתפקיד החדש של כהן, ישמש כתב המשטרה בעיר.

"לאחרונה החל סבב מינויים תמוה של כתבים ברשות השידור", כתב כבל לבר-און. "כשר הממונה על רשות השידור לשעבר וכמי שרואה חשיבות רבה לנושא זה, אני רואה לנכון לפנות אליך בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא זה. אבקש לזמן לדיון את הגורמים המעורבים בסוגייה, על מנת שאלה יאירו את אשר מתרחש וינמקו מדוע הדברים מתנהלים באופן זה".

לא נמסרה תגובה לדברים מרשות השידור.