ליף: "שופרסל יכולה להרוויח פחות - ולא לפטר עובדים"

מתנועת "ב' זה אוהל" של דפני ליף נמסרה היום התייחסות לדיווחים כי שופרסל, מגה ושטראוס יפטרו בקרוב עשרות עובדים: "ההודעות אינן בבחינת הפתעה"

"הודעותיהן של חברות שופרסל ורבוע כחול אינן בבחינת הפתעה. אלה מהלכים שמהווים המשך ישיר למדיניות חסרת ההבנה והחמלה שמנהיגות חברות בשוק החופשי. במקום להקשיב לרצון חלק נרחב מהעם לצדק חברתי ולשתף עם כך פעולה, בוחרות חברות שופרסל ורבוע כחול לפטר עובדים כי סך רווחיהן ירד. ניכר כי חברות אלה רוצות רק כסף ורווחים על חשבון מעט צדק חברתי", כך נמסר היום (ו') בהודעה מטעם תנועת "ב' זה אוהל" של דפני ליף.

זאת לאחר הדיווחים של החברות שופרסל, מגה ושטראוס כי בכוונתן לפטר עשרות עובדים, לאור ההאטה במשק והתוצאות הכספיות המאכזבות של הרבעון השלישי.

מהתנועה נמסר: "יש לומר כי פיטורים פוגעים גם במדינה, אשר נושאת את אותם העובדים על כתפיה באמצעות שירותי הרווחה, התעסוקה והמוסד לביטוח לאומי, אשר גם ישלם להם דמי אבטלה. משאבים אלה היו יכולים להיות משוקעים בדברים רבים אחרים. יועיל מאוד למדיה ולחברה אם חברות שופרסל ורבוע כחול יאמצו לעצמן את המסר כי אפשר להרוויח פחות ועדיין לא לפטר עובדים".

דפני ליף, מובילת התנועה, אמרה: "תזמון מצויין לפיטורים, בחוץ גשום וקר, בכל מקום ממשיכה להשתולל המחאה החברתית, אבל בחדרים המחוממים של קברניטי שופרסל חם ונעים, והחלונות - עמידים לקריאות העם. אני ממליצה למנהלים להסתכל מה קרה לחברות אחרות בארץ ובעולם, כשנתנו לחורף להקפיא גם את ליבם".