בכיר ב'פד': "אירופה - המכשול העיקרי של כלכלת ארה"ב"

כך אמר דניס לוקהארט, נשיא שלוחת הפדרל רזרב באטלנטה ■ לוהארט הוסיף כי "אין זה הזמן להינעל על מדיניות קשיחה", ורמז בכך כי ישקול להצביע בעד העלאות ריבית

נשיא הפדרל ריזרב באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר היום (ב') כי הוא מתכוון לנקוט במדיניות מוניטרית פרגמטית יותר בשנה הקרובה. "אין זה הזמן להינעל על מדיניות קשיחה", אמר לוקהארט, שכאמור משמש כאחד מנציגי ועדת הפדרל ריזרב ב-2012 ורמז בכך כי הוא נוטה להצביע בעד העלאת הריבית בתקופה הקרובה.

כמו כן, לוקהארט צופה כי הכלכלה האמריקנית תציג צמיחה מרשימה השנה, שתנוע בטווח שבין 2.5% ל-3%. "ה'פד' צריל לבחון מה עוד ניתן לעשות כדי לעודד את הצמיחה, נוכח שיעורי האבטלה הגבוהים".

"אירופה היא המכשול העיקרי הניצב בפני גלגלי הצמיחה האמריקנית, ואי אפשר להתעלם גם מהמתחים הגוברים במפרץ הפרסי", הוא מוסיף.

דבריו של לוקהארט נאמרים על רקע החלטתו של ה'פד' מתחילת החודש, אז הוחלט כי ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (FOMC) תשנה את האסטרטגיה לעבודה מול השוק, הציבור וקהל המשקיעים, כך שבחודשים הקרובים צפוי ה'פד' לפרסם את דעתם האישית של חברי הוועדה באשר לריבית ומצב הכלכלה, בדגש על אלה שסוברים כי יש להעלות הריבית בזמן הקרוב.