הדיונים על משבר החוב נמשכים: לגארד ומרקל נפגשו אתמול

קנצלרית גרמניה מרקל ויו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד נפגשו בברלין בכדי להמשיך לדון במשבר ■ לגארד נפגשה לאחר מכן עם שר האוצר ושר הכלכלה הגרמנים ■ ההכנות לקראת פגישת שרי האוצר של גוש האירו בסוף ינואר, בעיצומן

קנצלרית גרמניה מרקל ויו"ר קרן המטבע כריסטין לגארד נפגשו אתמול (ג') בברלין כדי להמשיך ולדון בפיתרון משבר החוב באירופה. הפגישה התקיימה כחלק ממסעה של יו"ר הקרן באירופה, ולאחריו צפויה גם מרקל להמשיך ברצף של פגישות דיפלומטיות - לקראת פגישת שרי האוצר של גוש האירו, ב-30 בינואר.

מנהיגי אירופה חוזרים לעבוד: האם יימצא פיתרון למשבר?

לאחר הפגישה, לגארד נפגשה גם עם שר האוצר הגרמני וולפגנג שובל ושר הכלכלה פיליפ רוסלר. כלל השיחות הוגדרו כפרטיות, והמנהיגים לא ערכו מסיבת עיתונאים לאחריהן. גם מרקל פגשה בסרקוזי ביום ב' האחרון, והשניים דנו בפתרונות למשבר.

עוד צפויה לגארד לפגוש בקרוב בבוס הקודם שלה, נשיא צרפת סרקוזי, ולאחר מכן לשוב ולוושינגטון ולהמשיך בשיחות של קרן המטבע עם ממשלת הונגריה, על תוכנית החילוץ המתגבשת עבור האחרונה.

מנהיגי אירופה מוסיפים לדון באמנה הפיסקאלית המתגבשת באירופה, לקראת פגישתם של שרי האוצר בסוף חודש ינואר והצפי להחלתה בפועל בסוף חודש מארס השנה.