פנינה רוזנבלום מכרה את "וילת המריבה" עם ענבל אור

תפנית בסכסוך המשפטי בין אור לרוזנבלום: נמכרה הווילה בר"ג שענבל אור לא מימשה את האופציה לרכישתה ■ אור: "אולי עכשיו הצ'ק של רוזנבלום לא יחזור ונוכל לקבל את כספנו בחזרה"

אשת העסקים פנינה רוזנבלום מכרה את הווילה המפוארת שלה ברמת-גן, שעומדת במוקד הסכסוך המשפטי בינה לבין יזמית הנדל"ן, ענבל אור, בעלת חברת אור סיטי נדל"ן. ל"גלובס" נודע כי בית משפט השלום בת"א אישר אתמול (ג') לרוזנבלום, להגיש עותק מהסכם המכר של הווילה לבית משפט השלום כראיה נוספת במסגרת סיכומיה.

הווילה בנויה על שטח של 600 מ"ר ברחוב שרת 31 ברמת גן. הבית המפואר כולל בריכת שחייה, מעלית ופינוקים נוספים, וב-2007 עמד למכירה בעבור 2.5 מיליון דולר (אז, 10 מיליון שקל). הכוונה של אור הייתה לקנות את הווילה תמורת 14.5 מיליון שקל, להרוס אותה ולבנות על השטח שש דירות. ב-9 בפברואר השנה נכרת הסכם אופציה בין רוזנבלום לבין "אור סיטי" לגבי מכירת הווילה.

בגין האופציה שילמה החברה לרוזנבלום חצי מיליון שקל. הסכם האופציה הוכפף לקיומו של תנאי מתלה, לפיו תתקבל החלטה מקדמית (פרה-רולינג) בכתב מרשויות מע"מ, כי העסקה פטורה ממע"מ. ביולי האחרון התפוצצה העסקה, לטענתה של אור, בגין אי קיום התנאי המתלה על-ידי רוזנבלום, והסכסוך הגיע לבית המשפט. רוזנבלום מצידה טוענת כי אור גרמה לפיצוץ העסקה, לאחר שלא הצליחה לממן אותה.

מחברת אור סיטי נדל"ן נמסר בתגובה, כי "אנו מברכים על העסקה - אולי עכשיו סוף סוף הצ'ק לא יחזור בהעדר כיסוי ונוכל לקבל את כספנו בחזרה".

"ניפוץ התזה"

בתביעת אור נגד רוזנבלום, באמצעות עו"ד רם ז'אן, היא מבקשת לקבל ממנה את דמי האופציה בסך חצי מיליון שקל, ששילמה בעבור רכישת הווילה. בנוסף, מבקשת אור, כי רוזנבלום תשלם לה פיצוי של מיליון שקל על נזקים שנגרמו לה, לטענתה, מביטול העסקה.

רוזנבלום טוענת מנגד, באמצעות עוה"ד ברוריה לקנר וחגי כהן ממשרד בן שחר, לקנר ושות', כי אור הסכימה לביטול התנאי המתלה, וכי תביעתה מהווה "ניסיון נפסד" לעשות שימוש בהערת אזהרה שנרשמה לטובת "אור סיטי" על המקרקעין, שהזכות לרישומה פקע, ולהופכה ל"מכבש לחצים" פסול על רוזנבלום, כדי שתיכנע לדרישותיה.

בהחלטתו מהיום, דחה השופט רחמים כהן את התנגדות אור להגשת עותק מהסכם המכר, כראיה להליך מול רוזנסלום.

בבקשתה טענה רוזנבלום באמצעות עו"ד ברוריה לקנר כי המכירה של הווילה כעת, מנפצת לרסיסים את התזה, שהציגה אור סיטי במרכז טיעוניה בסכסוך המשפטי, לפיה רוזנבלום לא חפצה במימוש האופציה אלא בהכשלת העסקה ורצתה להשאיר בידיה את הווילה ואת תמורת האופציה.

עוד עולה מתיק ביהמ"ש כי רוזנבלום מכרה את הווילה במחיר שהוא נמוך משמעותית ביחס למחיר האופציה שניתן לאור סיטי. לדברי רוזנבלום, הדבר מוכיח כי התנהלותה חסרת תום הלב של אור סיטי - אשר דרשה דחיות חוזרות ונשנות במימוש מועד האופציה ולמשך חודשים ארוכים, ולבסוף לא מימשה האופציה - גרמה לרוזנבלום נזקים כספיים כבדים, שכן בחודשים הרבים שחלפו ממועד מתן האופציה ועד אי מימושה ע"י אור סיטי, נכנס שוק הנדל"ן לקיפאון.