חברת החיפושים אדירה מגייסת 25-30 מיליון דולר

בין בעלי המניות בחברה: קב' BRM של אלי ברקת, וקרן של ג'ורג' סורוס ■ השלב הבא: הנפקה בבורסה של תל אביב

התחדשות העניין בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל, על רקע שורה של קידוחים הצפויים לצאת לפועל ב-2012, מחזירה את החברות והשותפויות הפועלות בתחום לשוק ההון. ל"גלובס" נודע כי חברת חיפושי הנפט הקנדית Adira Energy, המנוהלת על-ידי חזי קוגלר, עומדת לקראת השלמה של גיוס הון פרטי בהיקף של 25-30 מיליון דולר; זאת כשלב מקדים לקראת הנפקה ורישום בבורסה בתל-אביב, שאותם מתכוונת החברה לבצע בחודשים הקרובים, ולשם כך כבר הגישה טיוטת תשקיף לרשות ני"ע.

חברת אדירה אנרגיה, אשר בין בעלי מניותיה נמצאים קבוצת BRM של אלי ברקת, קרן קוואנטום של המשקיע ג'ורג' סורוס וגם חברת לפידות, מחזיקה בזכויות ברישיונות חיפוש בים התיכון, בהם רישיונות "שמואל", "גבריאלה" ו"יצחק". על פי תוכנית העבודה של החברה, אמורים להתבצע קידוחי אקספלורציה ברישיונות הללו ברבעון הרביעי של 2012.

בקופת החברה היו בסוף שנת 2011 כ-9 מיליון דולר במזומן, ועל-פי הערכות, ההיקף הכולל של עלות הקידוחים ברישיונות אלו צפוי לעמוד על 180 מיליון דולר, וחלקה של אדירה בהם יסתכם בכ-60-70 מיליון דולר. את גיוס מקורות המימון מתכוונים באדירה לבצע בשתי פעימות: החצי הראשון של הסכום צפוי כאמור להיות מושלם במסגרת גיוס ההון הפרטי, אשר חלק מהמשקיעים בו יהיו אמריקנים, והוא יתבצע לפי שווי של 30-40 מיליון דולר; החלק השני בהנפקה בשוק המקומי, לפי שווי גבוה יותר.

הכסף זורם לגורמים קשורים

בינתיים השלימה בסוף השבוע האחרון חברת איי.פי.סי, המחזיקה בכ-6.8% מהזכויות ברישיונות "שרה" ו"מירה", גיוס של כ-14 מיליון שקל בהנפקת מניות וכתבי אופציה. בחודשיים הצפויים צפויה גם חברת החיפושים גוליבר לצאת לגיוס הון, שבו תנסה לגייס מבעלי מניותיה הנוכחיים הון נוסף במסגרת הנפקת זכויות, כדי שיהיו בידיה המשאבים הנדרשים לפיתוח רישיון "גוליבר".

הנפקת איי.פי.סי זכתה לביקוש יתר של פי 3.6, וזאת לאחר שהפחיתה את מחיר המינימום שבו מכרה את החבילה, שכללה מניות ושתי סדרות של אופציות, שאם ימומשו במלואן - ייכנסו לקופתה של איי.פי.סי 36 מיליון שקל נוספים.

היום הודיעה חברת אסיה פיתוח, מבעלות העניין הקודמות בשלד שאליו מוזגה איי.פי.סי (שנקרא בעבר שלדיאלי), כי בעקבות גיוס ההון היא צפויה לקבל עמלת הצלחה בשיעור של 700 אלף שקל.