מסימני המחאה: שטראוס מקפיאה את שכר הבכירים ל-2012

עפרה שטראוס וגדי לסין ויתרו גם על הצמדת השכר למדד המחירים השנה ■ בכירי שטראוס גרפו 25 מיליון שקל בעלות שכר ב-2010

חברת שטראוס מקפיאה את שכר מנהליה השנה - כך עולה מדיווח של החברה היום (ג') לבורסה. זאת, בהמשך להודעה לתקשורת שפרסמה החברה ב-4 בדצמבר, שכללה הוזלת 36 מוצרים בשיעור של עד 10% וכן הקפאה של שכר הבכירים.

"החברה החליטה על הקפאת שכר של המנהלים הבכירים בשנת 2012", הודיעה היום שטראוס לבורסה. בנוסף היא מדווחת כי "התקבלו הודעותיהם של יו"ר דירקטוריון החברה עפרה שטראוס והמנכ"ל גדי לסין (כמו גם הודעות של מנהלים בכירים נוספים של החברה בישראל) בדבר ויתור על הצמדת משכורתם החודשית למדד המחירים לצרכן במהלך שנת 2012".

עלות שכרה של שטראוס הסתכמה ב-2.98 מיליון שקל בשנת 2010, ועלות שכרו של לסין הסתכם ב-9.2 מיליון שקל. מהדוחות הכספיים של החברה לשנת 2010 עולה כי סך עלות השכר של בכיריה הסתכמה ב-25 מיליון שקל, בעוד הרווח הנקי של החברה עמדו על 211 מיליון שקל - ירידה לעומת 233 מיליון שקל בשנת 2009.

רק בתחילת החודש נודע כי שטראוס מפטרת עשרות עובדי מטה במסגרת התייעלות, על רקע הירידה ברווחי החברה נוכח מחאת הצרכנים.

בתקופה האחרונה קיימו פעילי "ישראל יקרה לנו" מספר הפגנות מול בתיהם של שטראוס ולסין. הפעילים טוענים כי ההוזלות עליהן הודיעה חברת שטראוס אינן משנות למעשה את רמת המחירים הגבוהה של קונצרן המזון השני בגודלו בישראל - רמת מחירים בלתי סבירה ממנה סובל הצרכן הישראלי.