רשמית: רוני חזקיהו הגיש מועמדות למנכ"ל בנק לאומי

הערכות: חזקיהו מרגיש שסיכוייו טובים מול רוסק-עמינח לאור ניסיונו הבנקאי העשיר ■ לאחרונה פורסמו בתקשורת ספינים מטעמם של בעלי עניין לפיהם חזקיהו חושש להתמודד מול רוסק עמינח; ידיעות אלו התבררו הבוקר כלא-נכונות

ההתמודדות על תפקיד מנכ"ל בנק לאומי נפתחה הבוקר באופן רשמי: המפקח על הבנקים לשעבר, רוני חזקיהו, הגיש לוועדת האיתור מועמדות לתפקיד. חזקיהו שוחח עם יו"ר הבנק, דוד ברודט, המכהן גם כיו"ר ועדת האיתור, וביצע את ההליך הנדרש להגשת המועמדות. מול חזקיהו תתמודד המשנה הבכיר למנכ"לית בנק לאומי וראש החטיבה העסקית, רקפת רוסק עמינח, הנהנית מתמיכתה של המנכ"לית היוצאת גליה מאור. ייתכן שיהיו מועמדים נוספים, אך המאבק העיקרי יהיה בין חזקיהו לרוסק עמינח.

בימים האחרונים פרסמו כלי תקשורת שונים ספינים, כנראה מטעמם של בעלי עניין, ולפיהם חזקיהו חושש להתמודד מול רוסק עמינח מאחר שהוא סבור כי מדובר ב"משחק מכור" ואינו רוצה להיות "עלה תאנה". ידיעות אלו התבררו הבוקר כלא נכונות. ההערכות הן כי חזקיהו סבור כי סיכוייו טובים בהתמודדות, לאור ניסיונו הבנקאי העשיר ויכולותיו המוכחות.

‎ההכרעה - תוך פחות מחודש

‎לחזקיהו 28 שנות ניסיון בנקאי. הוא החל את דרכו בבנק הפועלים, ומילא תפקידים רבים בישראל ובחו"ל. הוא היה מנכ"ל בנק הספנות ולאחר מכן ראש חטיבה עסקית בבנק דיסקונט. בשנת 2007 מונה למפקח על הבנקים ומילא את התפקיד בהצלחה רבה.

במועמדותו של חזקיהו תומך נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אך הוא לא יתערב בגלוי לטובתו והוא רואה גם ברוסק עמינח מועמדת ראויה ביותר.

רוסק עמינח מכהנת כראש החטיבה העסקית בלאומי מאז 2004, ואם לא תיבחר היא צפויה לעזוב את הבנק. היא נחשבת מנהלת מוכשרת מאוד אך שמרנית וזהירה. בתקופתה שודרגו מערכות ניהול האשראי בלאומי, וכיום לבנק תיק אשראי איכותי וההפרשות לחובות מסופקים נמוכות במיוחד.

המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מנכ"ל הבנק הוא יום חמישי הקרוב. לאחר מכן יראיינו חברי ועדת האיתור את המועמדים. בכוונת ברודט לקיים הליך בחירה יסודי אך מהיר ולהביאו לסיום לקראת מחצית פברואר. ועדת האיתור תעלה את המועמדים שיעברו את הסף הנדרש וייראו לה מתאימים לדירקטוריון הבנק. 14 חברי הדירקטוריון (מאז התפטרותו של אהוד שפירא יו"ר פסגות לא נבחר במקומו דירקטור חדש) ידונו במועמדים ויכריעו בהצבעה מי יהיה המנכ"ל הבא. ההערכות הן כי לעמדתו של ברודט יהיה משקל מכריע בהחלטה שתתקבל

הקרב על תפקיד המנכל בנק לאומי
 הקרב על תפקיד המנכל בנק לאומי