ארגון העיתונאים החדש יתגייס למאבק להצלת עובדי ערוץ 10

הארגון יערוך מחר כנס בת"א, בו יוצגו מטרות הארגון והפעולות הצפויות לקידום זכויות העיתונאים ותנאי עבודתם ■ דרור פויר: "העיתונאים עוברים מדיבורים למעשים"

ארגון העיתונאים החדש יתגייס למאבק להצלת עובדי ערוץ 10. הארגון יערוך מחר (ו') כנס בתל-אביב לעיתונאים, ובו יוצגו מטרות הארגון והפעולות הצפויות כבר בתקופה הקרובה לקידום זכויות העיתונאים ותנאי עבודתם. כמו כן, תוצג בכנס עצומה להצלת ערוץ 10 ועובדיו.

בכנס, אליו מצפים המארגנים כי יבואו מאות עובדים, ינאמו צלם הארץ וחתן פרס ישראל, לצילום, אלכס ליבק; עיתונאי ערוץ 10, אבנר הופשטיין; עיתונאית "ידיעות אחרונות", עינת פישביין; עיתונאי "גלובס", דרור פויר; ואחרים.

מהארגון נמסר כי לאור ההיענות מהשטח הם מצפים לבואם של מאות עיתונאים מחר.

"הדיון שמתנהל סביב עתיד ערוץ 10, במכוון או שלא, זונח את העיקר" אומרת עורכת התוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל, נורית קנטי, מראשי ההנהגה הזמנית של הארגון החדש. "כ-3,000 משפחות במעגל הישיר והרחב צפויות לאבד את מקור פרנסתם, ואף אחד לא מדבר על זה ולאף אחד לא אכפת", היא מסבירה.

לטענת קנטי, הן הפיטורים והן ההתעלמות ממצבם העתידי של עובדי הערוץ הם "דוגמה בוטה אולם מייצגת של מעמד העיתונאים בישראל. היום, עם הסולידריות בין כל העיתונאים ועם הקמתו של ארגון העיתונאים, נוכל לפעול לחיזוק מעמד העיתונאי ושמירה על זכויותיו".

בשבועות האחרונים נרשמה היענות גבוהה להצטרפות לארגון החדש שהוקם במהלך החודש שעבר. עד כה הצטרפו למעלה מ-300 עיתונאים מכלי תקשורת רבים לאיגוד.

בשבוע שעבר הגיעו כ-100 עיתונאים לכנס פעילים של האיגוד. במהלך הכנס התבקשו העתונאים לפעול בקרב חבריהם לעבודה ולהחתימם על טפסי הצטרפות להסתדרות שבמסגרתה פועל הארגון.

כפי שכבר פורסם, ועד הפעולה - ההנהגה הזמנית של הארגון - פנה להסתדרות בבקשה לאפשר לארגון החדש לפעול במסגרתה, תוך קבלת אוטונמיה בשל מצבם המיוחד של העיתונאים. בהסתדרות קיבלו את התנאי, וכיום פועלים הצדדים לייצר "חומה סינית" כהגדרת הארגון בין הארגון, שמייצג כ-800 אלף עובדים לבין האיגוד החדש.

"מדיבורים למעשים"

"העיתונאים עוברים מדיבורים למעשים. עיתונות חופשית היא לא רק תוצאה של חוקים אלה או אחרים, היא גם תוצאה של עיתונאי חזק, מוגן, מיוצג", אומר דרור פויר, מראשי ועד הפעולה של הארגון.

לדבריו, "נגמרו הימים בהם העיתונאים נמצאים בתחתית המדרגה בזכויותיהם, ביכולתם לעבוד וביכולתם לחקור ולפרסם. עיתונאי מוחלש הוא הפסד של כלל החברה הישראלית".