הממשלה אישרה את מינוי אלדד קובלנץ למנכ"ל החינוכית

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ההצבעה על מינויו של קובלנץ נכנסה לסדר היום של ישיבת הממשלה לאחר סיכום בין רה"מ בנימין נתניהו לשר החינוך גדעון סער

הממשלה אישרה הבוקר (א') פה-אחד את הצעת שר החינוך גדעון סער למנות את אלדד קובלנץ למנכ"ל הטלוויזיה החינוכית.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ההצבעה על המינוי נכנסה לסדר היום של ישיבת הממשלה לאחר סיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לסער.

"אלדד קובלנץ הוא איש מקצוע מובהק, מקורי, שיוכל לחולל את השינוי הנדרש בטלוויזיה החינוכית כדי למלא את מטרותיה ויעדיה המקוריים", מסר סער.

בעקבות המלצת ועדת האיתור בראשות ד"ר שמשון שושני בחודש אוקטובר האחרון, החליט השר סער למנות את קובלנץ לתפקיד. ואולם זמן קצר לאחר מכן נודע כי לשכת ראש הממשלה מתנגדת למינוי, וכי היא שוקלת למזג את הטלוויזיה החינוכית עם רשות השידור ואף לסגור אותה. בצעד חריג תקף סער את ראש הממשלה על ההחלטה והודיע כי לא יוותר בעניין המינוי וכי יתנגד לסגירה או מיזוג.

במהלך 3 החודשים האחרונים התנהלו מגעים בעניין, עד שבימים האחרונים סוכם על אישור המינוי. ההסכמה על מינוי קובלנץ הגיעה לאחר שנתניהו וסער הסכימו כי מכסת התכנים החינוכיים בטלוויזיה החינוכית - שעומדת כיום על 51% - תעלה.

קובלנץ הקים וניהל את גלגלצ ושימש כסמנכ"ל בערוץ 10 וכן בזכיינית ערוץ 2 קשת. בשנים האחרונות שימש כיועץ מיוחד לטלוויזיה החינוכית ולמנכ"לית היוצאת יפה ויגודצקי.