"הגענו לרגע האמת - מדברים על הצלת הכלכלה העולמית"

במהלך דברים שנשאה יושבת ראש קרן המטבע הבינלאומית בברלין אמרה לגארד שהגענו לרגע האמת ■ היא גם הזהירה שהקרן עומדת לחתוך את תחזיות הצמיחה לרוב המדינות בעולם

יושבת ראש קרן המטבע הבינלואמית כריסטין לגארד קראה למנהיגי אירופה לנקוט בצעדים אמיתיים שיאיצו את הצמיחה באירופה ולבניית חומות-אש יותר חזקות ואיתנות, וזאת לאחר "ההתחלות הכושלות והחצי צעדים" שהיו ב-2011. את הדברים אמרה לגארד במהלך נאום שנשאה היום בברלין ב"מועצה הגרמנית ליחסים בינלאומיים".

"מה שאנחנו צריכים להבין זה שהגענו לרגע האמת", אמרה לגארד בנאום שלה. "אנחנו לא מדברים כבר על הצלת מדינה מסויימת או אזור מסויים. אנחנו כבר מדברים על הצלת הכלכלה העולמית. אנחנו מדברים על מניעת תסריט הדומה למה שקרה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, שבה החוסר במעשים יחד עם עקשנות פוליטית הובילו לקריסת הכלכלה העולמית".

לגארד אמרה שקרן המטבע תוריד את תחזיות הצמיחה של רוב המדינות בעולם בדוח שתפרסם הקרן מחר. יו"ר הקרן אמרה שהטלטלות שנראו בשווקים ב-2011 נבעו מחוסר היכולת לשלוט על משבר החוב באירופה וממשבר העלאת תקרת החוב בארה"ב.

למרות זאת לגארד אופטימית מכך שיש עדיין סיכוי להציל את העולם משידור חוזר של מה שקרה בשנות ה-30 של המאה הקודמת. "זה המסר העיקרי שלי אליכם היום, למרות שהתחזיות הכלכליות ממשיכות להיות שחורות, יש עדיין דרך מוצא", אמרה לגארד. "עכשיו על העולם מוטלת החובה למצוא את הרצון הפוליטי לביצוע מה שכולם כבר יודעים שצריך להתבצע".

הדברים של לגארד באים ערב פתיחת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שיתחיל ביום רביעי ה-25 בינואר, ולקראת פסגת מנהיגי אירופה שתתקיים בסוף החודש הנוכחי בבריסל.