חצי מהמנכ"לים בעולם צופים הדרדרות נוספת ב-2012

על פי סקר שפורסם היום (ג') על ידי PwC, ערב הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שווייץ, כמחצית מהמנכ"לים בעולם צופים הדרדרות כלכלית נוספת בשנה הקרובה

המשבר הכלכלי באירופה ממשיך להכביד על האווירה. על פי סקר שפורסם היום (ג') על ידי PwC, ערב הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שווייץ, כמחצית מהמנכ"לים בעולם צופים הדרדרות כלכלית נוספת בשנה הקרובה.

מתוך 1,258 המנכ"לים שהשתתפו בסקר, מ-60 מדינות ברחבי העולם, רק 34% מעריכים כי המצב יישאר כמות שהוא, ואילו רק 15% אופטימיים, ומצפים כי הכלכלה תשתפר בשנה הקרובה.

40% מהמנכ"לים אמרו שהם "מאוד בטוחים" ברווחים של חברותיהם בשנה הקרובה. בשנה שעברה הנתון היה 48%, אולם זה עדיין הרבה יותר מהנתון של 2009, שנה אחרי פרוץ המשבר הקשה. באירופה המצב קשה יותר - רק 25% מהמנכ"לים ביבשת בטוחים ברווחי חברותיהם, לעומת 40% בשנה שעברה. אפילו בסין נראית ירידה ביחס לשנה שעברה: 51% אמרו שהם בטוחים ברווחים, לעומת 72% בשנה שעברה. בארה"ב, מדובר ב-41%, לעומת 45% אשתקד.

יש גם צדדים חיוביים: יותר ממחצית מהמנכ"לים צופים כי הם יעסיקו יותר עובדים בשנה הקרובה. במזרח התיכון ובאפריקה, יותר ויותר מנכ"לים דיווחו בשנה החולפת כי העסיקו יותר עובדים.

"משבר החוב המתמשך באיחוד האירופי, יחד עם חוסר ודאות כלכלית נוספת, הביאו לירידה בבטחון בצמיחה עסקית ברחבי העולם", אמר דניס מ. נאלי, יו"ר PwC. "גם הכלכלות שצומחות במהירות, כמו אסיה ואמריקה הלטינית, אינן חסינות בפני הקפאון הכלכלי המתמשך".