בית הדין ביטל את מינוי מיקי מירו למנהל קול ישראל

זאת בשל אי-הקפדה על הרכב נכון ותקין של ועדת המכרזים ■ עם זאת, בית הדין הדגיש כי לא נמצא פגם בכישוריו של מירו לשמש בתפקיד

בית הדין לעבודה ביטל את מינויו של מנהל קול ישראל, מיקי מירו, בעקבות עתירתן של אגודות העיתונאים בירושלים ותל-אביב לפני מספר חודשים. הסיבה לביטול: אי-הקפדה על הרכב נכון ותקין כפי שנקבע בנהלי רשות השידור. בית הדין הורה לערוך מכרז חדש ל-3 המועמדים שהתמודדו על התפקיד - אליהוא בן-און, אריה שקד ומיקי מירו.

סגן נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופט אייל אברהמי, קבע הבוקר (ה') כי הוא מקבל את בקשת אגודת העיתונאים מספטמבר 2011, באמצעות עורכי הדין אילן בומבך, גלעד שר, אופיר טל ולואיז ספורטס, לערוך מכרז חדש לתפקיד מנהל קול ישראל.

"הבקשה מתקבלת", כתב השופט אברהמי בפסק הדין. "אנו קובעים כי החלטת ועדת המכרזים מיום ה-10.7.11, בה נבחר מר מיקי מירו כמנהל קול ישראל - מבוטלת".

השופט אברהמי הורה לרשות השידור "להשלים את הליכי המכרז לתפקיד מהשלב של בחירת המועמדים מתוך השלושה שהיו בפניה, ובלבד זאת, שתעשה כן באמצעות ועדה בהרכב נכון, כאמור בנוהל 101".

בית הדין קיבל את טענת אגודת העיתונאים בירושלים כי הרכב הוועדה לא היה בהתאם לנוהלים ובעיקר היעדרו של ממלא-מקום מנכ"ל. "פגם היה בהיעדרו של מנכ"ל מישיבת ועדת המכרזים. כן היה פגם בכך שבישיבה השתתף כחבר בעל קול הצבעה, מר צימרמן המשמש מנהל כוח-אדם. ויודגש כי באמור להטיל דופי כלשהו בצימרמן... על הרשות היה להקפיד על הרכב נכון ותקין, כפי שנקבע בנהלי הרשות".

בית הדין ביקר את טענותיהן של האגודות בדבר קיומה של "מאפיה פוליטית" ברשות השידור. "באשר לטענה של מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר-מוחא, אודות 'מאפיה פוליטית', הרי שלא מצאנו לכך כל ראיה ממשית. נעיר כי טענותיו של מר בר-מוחא כלפי העדים של רשות השידור לא הוכחו, ולא נמצא להן תימוכין. אלה ספקולציות חסרות בסיס ראייתי. אף מסגנונו של מר בר-מוחא בדבריו, אנו מסתייגים כלפי עדי רשות השידור וכלפי מירו בפרט".

יחד עם זאת, קבע בית הדין כי קיים "פגם בחיפזון למנות מנהל לקול ישראל דווקא בתקופת 'בין השמשות' - עם סיום כהונתו של המנכ"ל הקודם מוטי שקלאר ולפני כניסתו של מנכ"ל חדש לתפקיד".

השופט אברהמי הדגיש גם "כי רשות השידור לא יכולה באופן חד-צדדי לשנות את הרכב ועדת המכרזים עליו הוסכם".

בית הדין התייחס למכתבים ששלחו האגודות לפני המכרז, בהם הן התריאו על אי-תקינות ההליכים, אך אלה לא זכו לתגובה. "יש להצטער על כי אותה עת לא התנהל דו-שיח כן ופתוח בין הרשות לארגון העובדים".

בית הדין המשיך וקבע כי לא טוב עשתה הרשות כאשר המשיכה בהליך המכרז גם לאחר ש"נציגי הארגון התייצבו לישיבה ומחו על היעדר מנכ"ל ופרשו במחאה מהוועדה".

בית הדין הדגיש כי לא נמצא כל פגם בכישוריו של מירו לשמש כמנכ"ל קול ישראל. "הפגם שנפל ועליו הצבענו התייחס אך להרכב חברי הוועדה שבחרו בו", נכתב.

מרשות השידור נמסר: "נלמד את החלטת בית הדין ונפעל על-פיה. יודגש כי בית המשפט חזר והדגיש בפסיקתו כי לא נמצא כל פגם בכישוריו של מר מירו לשמש כמנכ"ל קול ישראל".
מנהל קול ישראל, מיקי מירו, מסר בתגובה: "אני מכבד ומעריך את החלטת בית הדין ונערך למכרז הבא. יש לציין כי על-פי קביעת בית הדין, הפגם שנפל במכרז הוא טכני ונוגע להרכב הוועדה בלבד ואינו קשור לכישוריי ולתפקודי".