סוף עונה: תקציב קבוצת פוקס עוזב את זרמון-גולדמן

פוקס ומשרד הפרסום זרמון-גולדמן עובדים יחד מזה כ-15 שנה ■ היקף תקציב הפרסום של פוקס ב-2010 עמד על 1.8 מיליון דולר בלבד‏

‎‎משרד הפרסום זרמון-גולדמן ממשיך להתפרק מנכסיו: ל"גלובס" נודע כי בקבוצת פוקס, לקוח העוגן הוותיק של זרמון-גולדמן, הוחלט להפסיק את ההתקשרות עם המשרד. נראה כי טרם נקבע מועד סופי בו תופסק הפעילות המשותפת, אך המשרד כבר קיבל התראה על הפסקת העבודה.

‏מבחינת זרמון-גולדמן מדובר במהלך דרמטי - לא רק כלכלית אלא יותר מבחינה תדמיתית. המשרד, שמצוי בשנתיים האחרונות במשבר בעייתי, מזוהה עם קבוצת פוקס הרבה מעבר למקובל ביחסים בין משרד פרסום ללקוח.

זרמון-גולדמן מלווה את פוקס כמעט 15 שנה. החיבור בין הצדדים נעשה בשלבים ראשונים יחסית בדרך של שניהם, ועוצמות החיבור קיבלו תדמית כמעט "מאגית" בענף. בעבר היו שמועות כאילו הראל ויזל, מבעלי פוקס, הוא שותף במשרד. השמועות הוכחשו כל פעם מחדש, אך יש בהן אולי כדי ללמד על הקשר כפי שהוא נתפס בענף.

‏בשנתיים האחרונות חווה המשרד סחרור לא פשוט כאשר איבד מספר תקציבי פרסום חשובים, בהם אלקטרה, רשת אפריל וסיטרואן. רק באחרונה נחשף ב"גלובס" כי תקציב עוגן אחר של המשרד - ‏AIG‏ - יוצא למכרז, וזרמון-גולדמן לא הוזמן לקחת בו חלק. המשרד ירד משמעותית בהיקפיו ואף יצא מדירוג 10 משרדי הפרסום הגדולים של יפעת בקרת פרסום.

‏למרות כל אלה, ועל אף "חריקות" מסוימות ביחסי העבודה מול המשרד, הראל ויזל שמר למשרד חסד נעורים ולא נטש את הספינה - גם כשנראה היה שהיא עלולה לטבוע.

‏נראה כי ההחלטה על הפרידה התקבלה בפוקס בלב כבד. בענף מעריכים כי לאור המשבר בזרמון-גולדמן עשויים להתחולל בו בתקופה הקרובה שינויים מבניים - בין אם שינוי בבעלי המניות או אולי חבירה למשרד אחר. בעבר, עוד טרם קבלת הייצוג של המשרד מסוכנות הפרסום ‏DDB‏, נבחנו אפשרויות כאלה עם גורמים כמו פוגל אוגילבי, קבוצת פובליסיס וכדומה. במקרה של פרידה של השותפים או קונסטלציה ניהולית אחרת, מעריכים בענף כי ייתכן שפוקס תשקול מחדש את החלטתה.

‏ההיסטוריה המשותפת של פוקס וזרמון-גולדמן הכניסה לא אחת צבע לענף הפרסום. במהלך שנים אלה שימשו דמויות בולטות כפריזנטורים של פוקס, בהן יעל בר זוהר, יהודה לוי ואיתן אורבך. בהמשך הוחלפה בר זוהר על-ידי אסתי גינסבורג, כשזאת עוד הייתה חדשה יחסית בענף הדוגמנות, בת 16 בלבד, ואחריה הגיעו בר רפאלי ונועם טור.

‏העבודה המשותפת שימשה חלון ראווה מוצלח עבור שני הצדדים. הסרטונים שייצר המשרד לרשת האופנה היו לעיתים חדשניים, לעיתים פרובוקטיביים, אך בדרך-כלל הם זכו להתעניינות רבה ולבולטות.

‏‏עם זאת, כבר לפני כשנה הוחלט בפוקס לא לשים את כל הביצים בסל אחד, וכשיצאה החברה להשקת רשת כלי הבית פוקס הום, היא הוציאה את התקציב למכרז ולא הפנתה אותו לזרמון-גולדמן. התקציב הועבר לשלמור-אבנון-עמיחי, שקיבל בהמשך גם דריסת רגל בתחום האופנה כשקיבל לטיפולו גם את תקציב אמריקן איגל.

‏מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של פוקס רשם בשנים האחרונות תנודות. ב-2009 עמד התקציב על 4.6 מיליון דולר במחירי מחירון. תקציב זה גדל משמעותית ב-2010 ועמד על 8 מיליון דולר. בשנת 2011 הצטמק התקציב בכ-80% ועמד על 1.8 מיליון דולר בלבד.

‏‏בפוקס סירבו להתייחס לידיעה. ‏‎‎‏