פרשת התינוקות: הרופאים קבעו מוות מוחי של אחד התאומים

בשורה עגומה הערב מביה"ח שיבא: הצוות הרפואי קבע את מותו של התינוק שהוריו חשודים בהתעללות בו ובאחותו התאומה בת ה-4 חודשים

פרשת התאומים שהוריהם חשודים בטלטול וגרימת חבלות בהם מסתבכת: ועדת רופאים קבעה הערב (ה') מוות מוחי של אחד התינוקות, לאחר סדרת בדיקות שנערכו לו בבית-החולים שיבא. הורי התאומים קיבלו את הבשורה מחוקרי המשטרה והגיעו לבית-החולים כדי להיפרד ממנו.

קביעת המוות משנה את התמונה גם מבחינת החקירה המשטרתית נגדם. למרות שההורים ממשיכים לטעון כי אין להם קשר לחבלות שהתגלו בגופם של התינוק ושל אחותו התאומה בני ה-4.5 חודשים, מרגע קביעת המוות הם יהיו חשודים גם בהריגה.

במסגרת החקירה אספו החוקרים ממצאים מביתם של בני-הזוג, כולל הטרמפולינה של התינוקות והמחשב המשפחתי - כל דבר שיוכל לסייע בהבנה של מה שקרה או מה הוביל לאשפוז. החוקרים ינסו לדלות מההיסטוריה של הגלישה במחשב את האתרי האינטרנט שבהם ביקרו, בניסיון להבין האם יש סימנים להתעללות או להסתרת חבלות.

יתרה מזאת, אחרי מעצרם של ההורים הגיעו כמה מהחוקרים כ"סמויים" לבית-החולים, וביצעו מעקב אחרי בני משפחת ההורים בניסיון להבין מה הם יודעים ואיך הם מגיבים למעצר.

מוקדם יותר אתמול (ד') הגיעו עובדות סוציאליות לתחנת המשטרה והודיעו לאם כי הוצא נגדה צו הרחקה מהילדים, כך שבינתיים - גם אם היא תשוחרר - לא תוכל האם לראות את התאומים.

בחקירה ראשונית אמרו ההורים כי החבלות נגרמו מטיפול ראשוני של מד"א, אך הדוח הפתולוגי הוכיח ללא כל ספק - השברים ישנים.

חוקרי המשטרה מדברים על "תיק קשה" שלא בטוח שיבשיל לכתב אישום. בינתיים הם בודקים עבר פסיכיאטרי או דיכאון לאחר לידה שממנו, אולי, סבלה האם. האב, מצידו, מתחייב כי הוא מוכן לעבור בדיקת פוליגרף כדי להזים את החשדות נגדם.